14-22 листопада: Kyiv Baroque Fest. Міжнародний фестиваль барокової музики у Національній філармонії
На фестиваль до Києва приїде Андреас Шолль – перший контратенор-хедлайнер фестивалю BBC Prom, чиї музичні нагороди охоплюють усі уявні в світі сучасної музичної індустрії відзнаки.
Kyiv Baroque Fest – новий початок довгоочікуваної історії. Адже відтепер Національна філармонія України у партнерстві з Open Opera Ukraine та Національним будинком музики щороку пропонуватиме меломанам та поціновувачам ранньої музики можливість занурюватись, слідкувати та відкривати цей мейнстрімний напрям сучасного музичного світу.
Однією з ключових ідей Kyiv Baroque Fest є посилення та оприявнення взаємозв'язків між Україною та іншими європейськими та світовими культурами, що сприятиме появі несподіваних ракурсів і тем у пропонованих концертних програмах, участі у фестивалі музикантів з різних куточків світу, спільних освітньо-просвітницьких ініціативах, випробовуванню нових фестивальних форматів.
Фестиваль 2024 року, що почався з торішньої триденної увертюри, зберігає зосередженість на постаті одного з найбільш яскравих та потужних композиторів XVIII століття – Жана-Філіпа Рамо, 340-річний ювілей якого святкували торік, а 260-у річницю смерті шанують вже цього року. Це звернення до постаті Рамо – не про формальні ювілейні дати, оскільки фігура цього французького композитора, науковця, виконавця та викладача чим далі, тим потужніше розкривається у контексті його численних впливів на різні європейські традиції як надзвичайно яскрава, масштабна та захоплююча.
Ми пропонуємо думати про Рамо у контексті заданої ним же теми – теми його чи не найвідомішої опери-балету «Галантні Індії». Цей твір влучно демонструє проблеми, пов'язані з різнорівневими рефлексіями щодо наслідків колонізаційної політики, актуальної для значної кількості європейських культур, зокрема, для французької… …Усвідомлена крізь рамку постколоніальної теорії та утворюваної нею іронічної дистанції, у фестивалі ця тема постає як тема «Галантних Європ» – європейських країн, що хоча і входили в європейський світ, тривалий час не сприймались як релевантні своїм більш успішним та потужним сусідам. Серед таких країн очевидно опиняється і Україна.
Тож, постать Дмитра Бортнянського як представника однієї з «галантних Європ» виникає невипадково. Адже, по-перше, обидва композитори працюють у галантну добу, міксуючи у своїй творчості різні стильові напрямки та течії, а по-друге, серед творів Бортнянського маємо французькі музичні драми, що свідчить як про впливовість французької музичної традиції, так і про згадувану ієрархічність тодішнього музичного світу, що у ньому загальні для різних «Галантних Європ» наративи задавали кілька західноєвропейських культурних традицій, зокрема, французька.
Осмислити постать Бортнянського у контексті французької традиції та, зокрема, постаті Рамо означає оприявнити, зафіксувати, створити та критично відрефлексувати численні взаємозвя’зки, властиві музичному світу Європи від другої третини XVIII аж до початку ХІХ століття. Це спроба почути та побачити трохи інакший музичний рельєф, адже ця зміна фокусу уваги сприятиме появі нових можливостей для репрезентації, зокрема, української культури як частини загальноєвропейського соціокультурного контінууму.
Отже, Рамо/Бортнянський: Галантні Європи – постколоніальна рефлексія, що сподіваємося, викличе цікавість, приверне увагу та спонукатиме до рефлексій.
Цьогоріч фестиваль насичений різноманітними подіями, про що ви прочитаєте, відкривши наш детальний пресреліз у додатку
Звертаємо вашу увагу на те, що на Kyiv Baroque Fest 2024 впроваджено Абонементи для відвідувачів: їх можна придбати для себе, друзів та в якості ексклюзивного подарунку. Вартість абонементу – 3200 грн. на всі концерти фестивалю, які відбуватимуться у Колонній залі імені Миколи Лисенка впродовж 9-ти днів. До 1 листопада включно, діятиме знижка 50%, тож, Абонемент коштуватиме 1600 грн. З 2 по 14 листопада діятиме знижка 30%, тож, Абонемент коштуватиме 2200 грн.
За акредитацією, додатковою інформацією, організацією інтерв’ю з програмною директоркою фесту Анною Гадецькою, артистами/музикантами та оргкомітетом Фесту – Галиною Григоренко, Ольгою Кононенко, Михайлом Шведом, Наталією Стець, запрошенням у прямі етери / записи, репетиції, включенням через месенджери соцмереж, – звертатися до керівниці комунікаційного відділу НФУ Ольги Стельмашевської: +380672388185, [email protected]