Пристрасть до перемоги палає в кожному з нас. Воля до перемоги — питання тренування. Спосіб перемоги — питання честі.
Маргарет Тетчер, прем'єр-міністр Великої Британії (від Консервативної партії) у 1979–1990 роках

Книжки... «з коліс»

У Києві планують пропагувати читання за допомогою велосипеда
17 березня, 2016 - 17:29
ФОТО З САЙТА CHYTOMO.COM

Поряд з бургерами чи повітряними кульками на сімейному фестивалі або пікніку зможете купити книгу з... триколісного ровера. Він слугуватиме за вітрину, на якій представлятимуть літературу для дітей та дорослих на будь-який смак, але суто українських видавців. Такий книжковий велосипед уже став звичним явищем у Польщі, Англії, Німеччині. В Україні вперше такий проект з’явився у Львові. Тепер аналогічну мандрівну книгарню на колесах хочуть створити кияни.

ЧОМУ НЕ ВАРТО БОЯТИСЯ... КНИЖКУ?

Нещодавно команда онлайн-книгарні «ВсіКниги» оголосила про старт проекту «Велокнигарня». «У Києві такого проекту не існувало, хоча велокнигарні давно працюють у Європі, США, Австралії, Південній Америці. Ми захотіли, щоб такі речі стали доступними і для киян, — розповідає керівник проекту «ВсіКниги» Андрій Капранов. — Велосипед — це стрижень урбаністичної культури, популярний та корисний для міста і людей тренд. Тому ми вирішили поєднати його з книжками, які теж корисні для громадян. Навряд чи цей проект буде неймовірно прибутковий, він направлений на промоцію літератури в Україні, бо українці — одна з найменш читаючих націй у Європі. І якщо гора не йде до Магомета, тобто читачі не йдуть у книгарні, ми привеземо книгарні до читачів — на велосипеді. Ми хочемо познайомити киян з українською книгою, наголосити, що її не варто боятися».

Зараз активісти збирають кошти на виготовлення триколісного велосипеда, його оздоблення та різні аксесуари для продажу книжок, приміром, подарункові пакети — на це треба 20 тисяч гривень. Гроші збирають спільнокоштом на платформі biggggidea.com. Пожертви можна робити на будь-які суми ще упродовж місяця, наразі на рахунку велокнигарні трохи більше, ніж три тисячі гривень. Тож у любителів читання є всі шанси долучитись до проекту.

ЛІТЕРАТУРНЕ «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

Мотивувати людей до читання ініціатори книгарні на колесах будуть через оригінальний підхід до продажу книг і доступність — завдяки присутності на масових акціях, фестивалях, ярмарках. Організатори проекту Анна Гай та Андрій Капранов обіцяють просувати свій велосипед скрізь, де зможуть домовитись. Цікаве дозвілля книголюби бачать так: читання уголос захопливих дитячих книг, відтворення сцен з популярних видань, наприклад, пошук дверей у Нарнію чи сортування по факультетах Хогвартсу, літературне «Що? Де? Коли?» і книжкові передбачення для усіх, хто купуватиме книжки «з коліс».

«Після збору коштів приблизно два-три тижні нам знадобиться на виготовлення самого велосипеда. Cподіваємось встигнути потрапити на «Книжковий Арсенал», який починається 20 квітня — ми вже подали заявку на участь, її ще розглядають, — розповідає Андрій Капранов. — Плануємо з’являтися на київських маркетах, виставках та й просто у скверах чи парках, але все залежить від політики міста щодо МАФів — нас можуть до них зарахувати. Тому будемо шукати однодумців у міських органах влади. Наразі всі сприймають нашу ідею позитивно. Ми тільки днями стартували, поширили інформацію і вивчаємо реакцію людей, дивимось, хто нами зацікавився».

ВЕЛОКНИГАРНЯ ЗРУЙНУЄ СТЕРЕОТИПИ

Проект матиме ще й благодійну складову: 10% виручених коштів будуть перераховувати на поповнення фондів бібліотек та шкіл. Як зазначає Анна Гай, головна мета «Велокнигарні» — будь-якими методами збільшити кількість читаючих українців (таку позицію уже багато років пропагує і «День», акцентуючи на якісній літературі). «Мене дуже-дуже засмучує, коли кажуть, що хтось не любить читати, що все погано, книги нікому непотрібні. Це не так. І наша велокнигарня це підтвердить, — переконана Анна Гай. — У нас є чудові, цікаві, яскраві, незвичайні, корисні, пізнавальні й на будь-який смак українські книги. Хочу, щоб ви з ними зустрілися, потримали в руках, погортали й закохалися у ту єдину».

А ще команда велокнигарні називає себе клубом анонімних читачів. То що — приєднуємось?

Інна ЛИХОВИД, «День»
Газета: 
Рубрика: