Суспільство, яке рівність ставить вище свободи, не отримає ні того, ні іншого.
Мілтон Фрідман, американський економіст, лауреат Нобелівської премії

«Райдужна» перемога

Як київська громада вберегла озеро від будівництва мосту
11 вересня, 2017 - 16:03
ВСІ В ЗАХВАТІ ВІД РАДУНКИ. ЦЬОГО РОКУ ДО ДНЯ КИЄВА МІСЦЕВІ АКТИВІСТИ ВЛАШТУВАЛИ ФОТОВИСТАВКУ ПРОСТО НЕБА. ДЛЯ НЕЇ ЗІБРАЛИ СВІТЛИНИ, ПРИСВЯЧЕНІ ОЗЕРУ ТА ЙОГО ІСТОРІЇ — БУЛИ Й СУЧАСНІ ЗНІМКИ, І ЗРОБЛЕНІ У 1960 — 1970-Х РОКАХ

В активістів Райдужного масиву — хороші новини. Будівництво Подільсько-Воскресенського мосту, заплановане столичною владою, не зачепить озеро Радунку. Таку заяву нещодавно зробив заступник голови Київської міської державної адміністрації Олександр Спасибко на засіданні постійної комісії Київради з питань містобудування, архітектури та землекористування. Він пообіцяв змінити проект лівобережних підходів Подільсько-Воскресенського переходу та реалізувати альтернативний варіант, котрий передбачає два з’їзди на вулицях Оноре де Бальзака та Алішера Навої. Таким чином озеро Радунка лишається обабіч мостового переходу.

«БУЛО ВРАЖЕННЯ, ЩО ЧИНОВНИКИ ВЖЕ ВСЕ ВИРІШИЛИ»

До такої перемоги місцеві активісти подолали нелегкий шлях. Київ давно планував зведення ще одного мосту через Дніпро, але влада вирішила взяти за основу старий проект, створений у 1993 році за генпланом міста двадцятилітньої давнини. Чи враховує він нинішні реалії столиці, з напливом автомобілів, заторами у години пік та величезною кількістю жителів? Відповідь очевидна. Однак чиновники чомусь уперто просували застарілий проект.

Натомість громада підтримує проект Віктора Петрука, головного спеціаліста управління інженерно-транспортної інфраструктури департаменту містобудування та архітектури КМДА. Він передбачає побудову мосту зі з’їздами не до бульвару Перова, а на вулиці Бальзака та Алішера Навої, тому озеро лишиться в спокої. Також за проектом планується розвиток громадського транспорту через новий міст. Як підрахували експерти, для міста цей варіант буде дешевшим і вигіднішим.

ВСІ В ЗАХВАТІ ВІД РАДУНКИ. ЦЬОГО РОКУ ДО ДНЯ КИЄВА МІСЦЕВІ АКТИВІСТИ ВЛАШТУВАЛИ ФОТОВИСТАВКУ ПРОСТО НЕБА. ДЛЯ НЕЇ ЗІБРАЛИ СВІТЛИНИ, ПРИСВЯЧЕНІ ОЗЕРУ ТА ЙОГО ІСТОРІЇ — БУЛИ Й СУЧАСНІ ЗНІМКИ, І ЗРОБЛЕНІ У 1960 — 1970-Х РОКАХ

Активісти навіть порозумілися з німецькими інвесторами, котрі погодилися добудувати Подільсько-Воскресенський міст. Зарубіжні експерти теж «за» варіант Віктора Петрука. Крім екологічних плюсів — адже місто не втратить Радунку, іноземні фахівці визнали, що такий проект робить ставку на розвиток громадського транспорту, зокрема швидкісних трамваїв-поїздів, а це дозволить збільшити пасажиропотік з лівого на правий берег Дніпра чи навпаки. І тепер позицію громади та німецьких інвесторів нарешті підтримали в Київраді.

«Спочатку склалося враження, що чиновники уже все вирішили. Нам авторитетно заявляли, що інакше бути не може. Дуже приємно, що переломний момент стався і нас почули. Можливо, цьому посприяла наявність дешевшого альтернативного варіанту, вплив німецьких інвесторів, розголос у медіа — все це створює певний тиск, — розповідає Ірина Ставчук, місцева активістка, еколог. — Олександр Спасибко представив громаді детальний план території нашого масиву та заявив, що міст не проходитиме через озеро і зараз розробляється техніко-економічне обґрунтування іншого варіанту мосту. Це та альтернатива, яку підтримала громада, яка насправді має більше позитивних моментів, ніж попередній проект. Чиновник не робив би таких публічних заяв, якби дійсно нічого не прорахували. Але ще триває розробка техніко-економічного обґрунтування альтернативного проекту мосту, якого громада досі не бачила».

ЛАНДШАФТНИЙ ЗАКАЗНИК НА ДОДАЧУ

Попри маленький успіх, ще багато питань активісти вважають невирішеними. «Ми б дуже хотіли, щоб на цьому мосту була інтегрована велоінфраструктура, бо він проходитиме через Труханів острів, — продовжує Ірина Ставчук. — Якщо це грамотно продумати, багато людей з лівого берега зможуть швидко добиратись на Поділ, а це ж центр міста. Може бути гарний рекреаційний маршрут. Це те, що ми хотіли б лобіювати, але досі проекти розв’язок не представлені громаді. Багато років триває дискусія навколо того, що міст будується, а ніхто не бачив, що і де на ньому розміщатиметься. Друге — це питання громадського транспорту, щоб дійсно по мосту пустили швидкісний та сучасний трамвай, і щоб це було більшим пріоритетом, ніж автомобільні з’їзди. Щоб не вийшло так, що автомобільну частину побудували, а розвиток громадського транспорту затягнеться на багато років».

Для остаточної перемоги місцева громада продовжує спілкування з чиновниками, збирає усю документацію щодо будівництва мосту, надсилає запити до мерії, щоб стежити за усіма новинами. Зараз активісти хочуть ознайомитися з техніко-економічним обґрунтуванням альтернативного проекту мосту. У вересні міський голова Віталій Кличко зустрічатиметься з німецькими інвесторами, але який документ мер покаже іноземцям — невідомо.

Серед планів є й більш приємні. Оскільки на останньому засіданні постійної комісії Київради з питань екологічної політики було прийнято рішення, що територія біля озера Радунка отримує статус ландшафтного заказника, а це теж заслуга місцевих активістів, тепер громада спільно з дизайнерами та депутатами готує концепцію облагородження цієї ділянки. І, звісно, місцевий актив долучає до себе нових небайдужих киян, згуртовуючи їх довкола ідеї збереження озера та дотичних до цього проблем. Адже в боротьбі за кращий проект Подільсько-Воскресенського мосту активісти побачили, що разом вони — сила.

Інна ЛИХОВИД, фото. Миколи ТИМЧЕНКА, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments