Це ж велика дурість — хотіти говорити, а не хотіти бути зрозумілим.
Феофан (Єлеазар) Прокопович, український богослов, письменник, поет, математик, філософ

Свобода у думках і русі

Ukrainian Fashion Week повертається до природності й популяризує інновації
15 вересня, 2017 - 11:10

У 1997 році, на Тижні прет-а-порте «Сезони моди», який по суті був першим UFW, свої колекції представили 13 дизайнерів. Дехто з них, наприклад Лілія Пустовіт, Олена Ворожбит і Тетяна Земскова, продемонстрували свої колекції і на 41-му Українському Тижні Моди, який нещодавно відбувся в «Мистецькому Арсеналі». За 20 років поруч із ними виросла ціла генерація сміливих та креативних модельєрів, які шиють одяг для світових зірок і задають тренди нарівні з іноземними колегами.

ЛЕГКІСТЬ В ЕКСПЕРИМЕНТАХ

Кожен із дизайнерів, які представили колекції для сезону весна/літо-2018, намагався зробити свою історію успіху особливою. Проте уважний глядач міг помітити кілька закономірностей і зробити висновки, що буде ультрамодним наступного сезону.

Весна додасть до нашого гардеробу тренчі, бомбери та інший верхній одяг, який має бути теплим, зручним і водночас стильним. Ці речі необов’язково мають бути чорними та наглухо застібатися на всі ґудзики. Дизайнери експериментували з довжиною, вирізами та розрізами, добирали нашивки та фурнітуру, які б підкреслювали центральну ідею колекції, і, звичайно, грали б на контрастах з тим, що одягається під низ.

Найпопулярніша складова літніх колекцій — сукні та спідниці. Довжина — переважно міді чи максі, більшість пишна чи розширюється донизу, але від спідниці-«олівця» та розрізів відмовилися далеко не всі. Як і від різноманітних штанів і шортів. Верхні частини образів об’ємніші, зокрема доволі популярним є пишний рукав чи волани на ньому.

Дизайнери проектували одяг так, щоб він не сковував рухів, тому більшість силуетів вільні. Спектр взуття та аксесуарів доволі широкий — від чешок та босоніжок на високих підборах до кросівок «під усе» та прикрас, стилізованих під... морське сміття. Самі речі оздоблюють, наприклад, бахромою та драпіруваннями.

Широким полем для експериментів стали принти — як дрібні, так і помітні здалеку. Шалено популярна геометрія — клітинка, лінії різної товщини, «горошок», вигадливі візерунки. Доволі часто використовувалися авторські малюнки.

Частина одягу створена з нальотом недбалості — необроблені шви та краї, ніби недошиті пальта тощо. У багатьох колекціях помітна асиметричність — у деталях чи як основа образу. Деякі речі зшиті з двох абсолютно несхожих половинок. Здається, українські дизайнери дедалі більше цікавляться печворком та черпають натхнення в апсайклінгу, коли старим речам дають нове, часто геть інакше життя.

Екологічне мислення та прагнення до природності проявляється у виборі тканин — льон, бавовна, шовк. Глибокі відтінки натуральних кольорів доповнювали базову палітру — чорний, білий, сірий, синій, коричневий. Утім моделі у блискучих синтетичних костюмах, речах кислотних кольорів чи з леопардовим принтом усе одно з’являлися на подіумі. Часом це обумовлювалось джерелом натхнення — так, для Івана Фролова (FROLOV) ним стали діви 2000-х. Андре Тан присвятив колекцію євроінтеграції, Крістіна Бобкова (Bobkova.) — пожовклим сторінкам старих книжок, а Яна Червінська (Yana CHERVINSKA) — японським пірнальницям Ама. Частина творців вирішила «зійти  з подіуму», продемонструвавши колекції в інших локаціях — в аеропорту «Бориспіль», ЦУМі ба навіть у Київській міській держадміністрації.

СПІВПРАЦЯ ПОКОЛІНЬ

Особливо цікаво роздивлятися колекції дизайнерів, які представлені на головному подіумі країни вперше. Із 2003 року в рамках Українського Тижня Моди функціонує спеціальна стартова платформа для нових імен. Цього року для «першачків» оргкомітет виділив New Generation Day. З понад 40 заявок від молодих талантів відібрали шість. У спільному показі взяли участь бренди Vilvilian, GuAsh, ultrasound, KRYHITQA, Oh Cherie та MARIA.

Ці модельєри, як і гравці вищої модної ліги, додають дещо нове до класичних моделей або експериментують із силуетами та лініями крию. У кольоровій гамі ті самі закономірності — або монохромні колекції у спокійних базових кольорах, або розмаїття барв. Привертають увагу і принти: тут і акваріумні рибки, і перешкоди на екрані ультразвукового апарату, і прості, але потужні гасла на кшталт «Встань і йди».

У рамках New Names свої колекції продемонстрували ще десять молодих, але трохи досвідченіших дизайнерів. У зухвальстві та креативності від них не відстають і піонери української моди, які за два десятиліття перетворились на її патріархів.

Нагадаємо, стартував 41-й тиждень моди з показу Лілії Пустовіт (POUSTOVIT), яка не зраджує етнічних мотивів. У новій колекції вона поєднала національні мотиви з безпосередністю і наївністю маленького художника. Основні кольори — червоний, чорний, білий і палітра відтінків синього. Важливим елементом нової колекції бренду стала сітка, яку дизайнерка порівняла з матрицею, та довжелезні стрічки — відсилка до поясів-крайок як основного джерела натхнення. Ці елементи часто зустрічалися і в інших дизайнерів, тож це можна вважати ще одним трендом.

Яскравим завершенням показів у «Мистецькому Арсеналі» стало шоу Олексія Залевського (ZALEVSKIY). Гості UFW завжди очікують на це дійство з нетерпінням, адже дизайнер уміє оригінально подати свою роботу. Цього разу подіум заповнили... гіпертрофованою локшиною (щоправда, штучною). З неї зробили зачіски моделей, декорації та навіть сукню, яка зібрала найбільше овацій. Основна лінійка одягу була оформлена у стриманій гамі: чорний, білий та сірий кольори з включенням червоних відтінків. Прикрашали речі принти з ліній і черепів.

КРАСА ІННОВАЦІЙ

Увагу модників привертали не тільки подіуми, а й простори партнерів, де основний акцент зробили на швидкості та технологічних інноваціях. Тож вони прекрасно доповнювали одну з головних фішок 41-го модного сезону — демо-зону Fashion Tech Ukraine. Куратор проекту Андрій ТИМЧИШИН-ВАЛЕВСЬКИЙ охарактеризував її так: «Це нові матеріали, технології виробництва, сучасні методи і платформи продажу, вивчення попиту та його аналіз. Тобто — все, що може допомогти у створенні одягу чи аксесуарів та їхньої дистрибуції до кінцевого споживача». Дизайнерів зустрічала віртуальна проекція їхнього колеги Артема Клімчука, надруковані на 3D-принтері прикраси, демо-версії онлайн-примірочної та конструктора модного образу.

Технологічну складову доповнювали арт-інсталяції у мистецьких просторах і проекти-колаборації кількох брендів, зокрема благодійна ініціатива Beauty HUB. Дизайнери створили для цього лімітовану колекцію Beauty Bags. Виручені від продажу сумочок кошти відправлять у благодійний фонд «Таблеточки».

Інформаційним партнером Українського Тижня Моди вкотре стала газета «День», адже наш слоган «Розум — як головний елемент твого стилю» пасує до філософії заходу.

Свято моди закінчилося, але в міжсезонні робота не припиняється. Одні дизайнери працюватимуть над новими колекціями, інші готуватимуться до престижних міжнародних конкурсів чи поїдуть за кордон вчитися. Зірки української моди також періодично представляють свої колекції на світових подіумах. Наприклад, нещодавно бренд BEVZA відзначився на New York Fashion Week, а колекція NAVRO демонструвалася на Zhong Yuan Fashion Week.

Дар’я ТРАПЕЗНІКОВА, фото Артема СЛІПАЧУКА, «День»
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ