Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

В Україні заборонили рекламу сигарет

Експерти вважають, що це спричинить зменшення кількості курців
29 вересня, 00:00

22 вересня 2011 року Верховна Рада України ухвалила в другому читанні Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів». За відповідне рішення проголосували 332 народні депутати з 370 зареєстрованих у залі. Новий закон не вводить повну заборону реклами сигарет, як цього вимагає ратифікована Україною Рамкова конвенція ВООЗ із боротьби проти тютюну, але розширює перелік обмежень тютюнової реклами.

«Обмеження багатьох видів реклами, спонсорства тютюнових виробів — це безумовна перемога для України, над досягненням якої працювали лікарі, вчителі, зірки, громадські активісти з усієї України та міжнародні організації, — каже Ганна Гопко, керівник департаменту з адвокації Коаліції громадських організацій та ініціатив «За вільну від тютюнового диму Україну». — Водночас це не 100% заборона усіх форм реклами тютюну. Під час голосування не вистачило голосів, щоб заборонити рекламу сигарет в пунктах продажів. Депутатам не вистачило сил, щоб з третьої спроби за всю історію України повністю заборони рекламу повільної смерті! Тютюновій індустрії вдалося обстояти свої інтереси, і вона знає, як використовувати шпаринки в законі. Тому суспільству, ймовірніше за все, варто чекати креативних «новинок», гачків від тютюнових компаній, які заманюватимуть підлітків та молодь. Знаючи, як важко і які баталії були довкола законопроекту, варто порадіти, що він таки дійшов до зали і у другому читанні був проголосований».

Згідно з новим законом, чинний перелік заборон реклами (на телебаченні, радіо, зовнішній рекламі, транспорті) стосується виробника тютюнових виробів. «Ухвалення закону є, безумовно, кроком уперед у боротьбі з вживанням тютюну, — говорить Костянтин Красовський, завідувач відділу контролю за тютюном Українського інституту стратегічних досліджень МОЗ України. — Проте його положення ще не повністю відповідають міжнародним зобов’язанням України згідно Рамкової конвенції і залишають тютюновим корпораціям чимало можливостей для реклами своєї смертоносної продукції. Тому в найближчому майбутньому має з’явитися законопроект, який перекрає ці можливості, але, напевно, його ухвалить вже наступне скликання Верховної Ради».

«Загалом ми задоволені ухваленням закону, оскільки він розширює межі заборони реклами тютюну, зокрема, у спеціалізованих і друкованих ЗМІ, на так званих виставкових заходах і частково в мережі Інтернет, — говорить Тарас Шевченко, директор Інституту медіаправа. — Разом з тим ухвалений закон не на 100% відповідає вимогам Рамкової конвенції. Тютюновим лобістам, які склали переважну більшість у робочій групі, вдалося зменшити низку проблемних положень, які означають, що деякі види реклами збережено. Нас турбує реклама у місцях продажу, магазинах, кіосках, яка подається під виглядом інформації про товар. На жаль, нам не вдалося переконати депутатів щодо вирішення цієї проблеми».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати