Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

За взаємозаліком...

Росія пристала на варіант автоутилізаційного перемир’я, який Україна запропонувала ще три місяці тому
29 листопада, 00:00
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Україна і Євразійська економічна комісія мають намір поступово скасовувати торгові бар’єри. Про це вчора під час офіційного візиту До Москви заявив міністр економічного розвитку і торгівлі України Петро Порошенко, підводячи підсумки першого засідання «Діалогу з торгових питань» між ЄЕК та урядом України. «Ми домовилися, що протягом 3—4 місяців ми проведемо інвентаризацію існуючих захисних заходів щодо їхнього істотного скорочення і в середньостроковій перспективі — ліквідацію», — сказав Порошенко і навів приклади. Зокрема, повідомив міністр, Україна вже скасувала захисні заходи щодо сірників. 28 листопада РФ підписала наказ про допуск на ринок Митного союзу українських нержавіючих труб. Також, зі слів Порошенка, визначено формат з перегляду захисних заходів щодо карамелі.

Зі свого боку, Слєпнєв зауважив, що під час переговорів сторони констатували — на тлі зростання в 2011 році, цього року взаємна торгівля не росте. «Ми обговорили ситуацію з існуючими бар’єрами у взаємній торгівлі. На жаль, зазначили, що їх багато з кожного боку, вони збирались тривалий час. Це — виклик для нашого діалогу», — заявив Слєпнєв. На його думку поліпшувати бізнес клімат і знижувати бар’єри сторонам слід почати передусім у сфері енергетики. Мовляв, тут є «велика галявина для спільних зусиль».

Ще одна чутлива та важлива позиція в українсько-російських торговельних стосунках — автопром. На більш як три місяці зависла доля продукція українських виробників на загальну суму близько 1,5 мільярда доларів. Нагадаємо Президент РФ Володимир Путін 29 липня підписав закон про введення в Росії утилізаційного збору на нові та старі автомобілі. Зокрема, як повідомляв «День» передбачалось, що утилізаційний збір для українських КРАЗів буде становити 25—27 мільйонів доларів за одиницю, автобуса ЛАЗ — 20—22 мільйона доларів. Загалом, підрахували експерти, введення Росією утилізаційного збору на автомобілі призвело б до подорожчання українських автомобілів у РФ на 10—12%. Відтак під питанням стала конкурентноздатність вітчизняного виробника. За підрахунками інформаційно-аналітичної групи АUTO-Consulting, у разі, якщо українські автовиробники повністю програють конкуренцію на російському ринку, це означатиме втрату 340-350 млн дол. і 90% всіх експортних постачань автомобільної техніки. Адже за 2011 рік вони експортували до Росії 40 190 одиниць автотехніки на загальну суму 344 млн дол. Це також означатиме падіння виробництва на 40% — за минулий рік було вироблено 104 653 одиниці.

Українська сторона відразу ж спробувала «полюбовно» домовитись із сусідами. І як писав «День» («Один з чотирьох — відхилено» від 30 серпня 2012 року), відразу ж запропонувала чотири варіанти вирішення автомобільного конфлікту. Тоді ж учасник україно-російських «автомобільних» переговорів повідомив «Дню», що один із запропонованих Україною варіантів російська сторона тут же відхилила. «Мова йшла про оплату утилізаційного збору за принципом взаємозаліку, — повідомило джерело «Дня». — Український виробник оплачує утилізацію своєї продукції, російський платить за свою». Утім, такий варіант російській стороні не сподобався.

Та вже незабаром Україна теж заявила про введення утилізаційного збору, але лише на імпортовані автівки. Днями міністр екології і природних ресурсів Едуард Ставицький повідомив: уряд схвалив законопроект про введення утилізаційного збору на автомобілі, яким вітчизняним виробникам надаватимуться преференції з його сплати. «На вітчизняні ми також вводимо, але там у нас буде для внутрішнього виробника передбачена спецпроцедура, як в Європі і Росії, яка дозволятиме надавати деякі преференції для вітчизняного виробника», — сказав Ставицький. Він висловив сподівання, що закон про введення утилізаційного збору буде ухвалений парламентом і підписаний президентом до кінця року.

Тож росіяни таки пішли на перемир’я. І здається таки пристали на той запропонований Україною ще в серпні «варіант». Про те, що Україна та Росія домовились підписати угоду про взаємне незастосування утилізаційного збору на автомобілі, заявив учора ж Порошенко. За його словами, відповідна угода буде підписана впродовж декількох днів. Він переконаний: таке рішення буде вигідне обом сторонам, оскільки обсяг поставок автомобілів між Києвом та Москвою майже однаковий. При цьому міністр запевняє, що Україні таки потрібен закон про утилізаційний збір. «За українських виробників там будуть сплачувати росіяни, за російських виробників тут будуть сплачувати українські виробники. Екологія в Україні є достатньо складною. Я вважаю, що утилізаційний збір їй потрібен», — пояснив Порошенко.

Експерти вважають, що якщо Україна та Росія підпишуть договір між собою, а законопроект про збір стане законом, це означатиме, що податок запровадять для автомобілів, ввезених з третіх країн. «День» попросив Асоціацію «Укравтопром» прокоментувати умови ймовірних домовленостей. Утім на час виходу матеріалу в номер експерти не встигли дати оцінку. Як пояснили «Дню» в прес-службі, на разі в Асоціації готуються до масштабної конференції. І всі коментарі — будуть там.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати