Мені судилася така доля, що ваші мертві вибрали мене. Не можна займатися історією голокосту та не стати хоч би напівєвреєм, як не можна займатися історією голодомору й не стати хоча б напівукраїнцем.
Джеймс Мейс, американський історик, політолог, публіцист, дослідник Голодомору в Україні, автор газети "День"

Гайдамацький рок-н-рол

16 квітня, 2013 - 16:36
ФОТО З ПРЕС-СЛУЖБИ ГУРТУ «ГАЙДАМАКИ»

Гурт «Гайдамаки» презентував перший альбом у новому складі. Вже рік у медіа про легендарний гурт говорили переважно в контексті розколу в колективі й утворення двох нових музичних формацій — гурту Kozak System та оновлених «Гайдамаків». Найкращим арбітром у ситуації, коли ніхто нікому не хотів поступатися, виявилася музика.

Новий альбом «Гайдамаків» «Годі спати!» доводить, що незмінний фронтмен гурту Сашко Ярмола й набрані ним нові музиканти не змінили вектора розвитку гурту. Хіба що додали до своєї музики ще більше справжнього року. Столичну презентацію нової платівки «Гайдамаки» розпочали з пісень-важковаговиків — «Меча Арея» на слова Василя Лютого і «Гайдамацької» за мотивами знаменитої Шевченкової поеми. Грізний Ярмола з мечем і рефрен «На позір Перунова полка піднімає меч Ареєва рука» могли викликати думку в перших слухачів, що нові «Гайдамаки» вирішили написати протестний соціальний альбом.

Фронтмен Олександр Ярмола говорить: «Новою платівкою ми нібито говоримо українцям: годі спати, боятися, лінуватися, брехати собі та іншим! Це справжня музична гайдамаччина». Далі градус напруги в композиціях альбому спадає, і «Гайдамаки» починають іронізувати з навколишньої дійсності (як у піснях на кшталт «Окружної» чи «Передзвони мені пізніше!») і пропонувати слухачеві досконалу лірику (як от «Птахи» та «Літо»).

Щоби продемонструвати, на що здатний гурт у новому складі, «Гайдамаки» записали ще й кілька каверів: на пісню «Гей, Іване!» «Братів Гадюкіних» (звідси і назва альбому) і геть несподівану «гайдамаківську» версію англомовного хіта Motorhead — «Ace of Spades», в яку вплелася мелодія народної української пісні «Ой на горі та й женці жнуть». З нової музики «Гайдамаків» не зникли український і балканський ритми, а ще додалося густини і потужності у звучанні. Безперечно, це заслуга бас-гітариста Дмитра Кірічка, ударника Дмитра Кушніра, гітариста Андрія Сліпцова, трубача Романа Дубоноса, тромбоніста Максима Бойка й акордеоніста Дмитра Мотузка.

Тетяна ТЕРЕН
Газета: 
Рубрика: