Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Листи до «половинки» і пошук кохання

Артисти «Київ модерн-балету» і Apache crew представили прем’єру «Second floor (Другий поверх)» у столиці , а днями привезли додому престижну премію з Білорусі
01 грудня, 20:36
ФОТО ДМИТРА АБЛЄЦОВА

Це одноактний балет на музику Джеймса Блейка, Густава Сантаолалья та Нільса Фрама. Один із найвідоміших хореографів сьогодення, художній керівник і директор «Київ модерн-балет» Раду Поклітару  випустив уже не одне покоління талановитих учнів, які з успіхом працюють як в Україні, так і далеко за її межами. Окрім того він підтримує своїх артистів, якщо вони хочуть дебютувати як постановники. Свого часу він навіть створив спеціальний концерт-дивертисмент Con tutti I strumenti (з італ. — «З усіма інструментами»), у програму якого входять як номери Раду, так і мініатюри початківців. Таким чином деякі замальовки виростали в одноактні балети, а артисти «Київ модерн-балету» ставали балетмейстерами. Серед них, наприклад, Олексій Бусько (одноактні балети «Пори року» і «Привид Рози»), Сергій Кон (мініатюра «Балада про друга»; балет «Лялька. Нова історія Копелії» у Київському муніципальному театрі опери і балету для дітей та юнацтва та ін.) та Артем Шошин (одноактні балети «Ближче ніж любов» та «Пробігаючи життя»).

 Нещодавно у репертуарі «Київ модерн-балету» відбулася прем’єра Second floor, яка поєднала сучасну музику англійського співака і композитора Джеймса Блейка, аргентинського музиканта, композитора і продюсера (дворазового володаря премії «Оскар») Густава Сантаолалья та німецького піаніста і композитора, представника електронної неокласики Нільса Фрама (звукорежисер — Олександр Курій). У якості постановників, хореографів та авторів лібрето дебютували Анатолій і Катерина Водзянські. За їхніми словами, сюжет сформувався у спільних бесідах про взаємовідносини між чоловіками і жінками, а героями стали прототипи самих танцівників — учасників балету: «Все народжувалося на репетиціях. Ми відштовхувалися у першу чергу від себе самих, свого світосприйняття. В основу було покладене бажання танцювати те, що нам близьке по духу, за стилем і манерою подачі, так, як ми відчуваємо танець».

У результаті вийшла досить абстрактна історія про те, як дівчина з паралельного світу (субстанції, простору, планети тощо) спускається у наш земний «перший поверх», щоб відшукати кохану людину. Коли після довгих пошуків врешті її знаходить, закохані «зливаються в одне ціле» і разом вирушають на «другий поверх». Нині є досить поширена теорія «сім рівнів розвитку любовних відносин»: «цукерочно-букетний», перенасичення, відрази, терпіння, поваги, дружби і кохання. Тож, якщо глянути на сюжет через її  призму — це вийде своєрідна прилюдія-пошук другої половинки, потім «солодкий» перший етап закоханості і у фіналі — спільний перехід на другий рівень. А зважаючи на підбірку музичних композицій і мікс танцювальних стилів (модерн, контемп, крамп та ін.), балет Second floor вийшов як своєрідна «техно-мантра» на тему любовних пошуків, перехресть людських доль і стосунків.

«Мені здається, що любов і наш «внутрішній» Бог — це щось дуже близьке, — ділиться Катерина Водзянська. — Ми вирішили цю спорідненість показати через листи, адже кожна людина пише уявні внутрішні любовні листи до своєї майбутньої «половинки». І коли починають надходити зворотні відповіді, то їх автор і стає тим омріяним коханням. У нашому розумінні «другий поверх» — це такий собі видуманий простір для з’ясування певних відносин.»

Партії виконували артисти «Київ модерн-балету»: Дмитро Кондратюк, Андрій Чаплик, Галина Кондратюк і Анатолій Водзянський, а також запрошені танцівники з колективу Apache crew — Анастасія Харченко і Олександр Пташник. (Apache crew — молода танцювальна команда з 30 осіб, володарі кількох премій, популярною стала після зйомок у кліпі Джамали «Заплуталась» і вистави Анатолія Сачівко «Мегаполіс». — В.К.). Єдине, що хотілося б порадити творцям балету, це трохи зменшити звук подачі музики (адже надто гучні дицибели перетворювали виставу на концерт саунд-треків), відрегулювати світло (такі важливі емоції на обличчях хореографів ледве проглядалися) і чіткіше вибудувати ідею з листами...

P.S. Балет Second Floor Катерини і Анатолія Водзянських  отримав II премію на XXIX Міжнародному фестивалі сучасної хореографії (IFMC-2016) у Вітебську (Білорусь).

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати