Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Микола КНЯЖИЦЬКИЙ: «Інтелектуали не потребують розумних програм»

29 травня, 00:00
Анна ШЕРМАН, «День»
2 червня на каналі СТБ — значний ювілей: рік із дня виходу в ефір. І хоч би як наполягав керівник каналу Микола Княжицький на зрозумілих комерційних пріоритетах, фірмові програми СТБ дозволяють говорити про канал як про безпрецедентний у вітчизняному ефірі приклад усвідомленої послідовності в пошуку свого, все-таки немасового глядача. Наша ювілейна розмова з Миколою Княжицьким почалася з питання про надбання і втрати каналу на шляху від задуму його творців до реального стану речей на сьогодні.

— У нас існувало дві концепції майбутнього каналу, які дуже довго боролися між собою. Ми намагалися вибрати між ідеєю молодіжного каналу та ідеєю серйозного каналу для соціально активної частини населення, для людей, які приймають рішення. У кінцевому підсумку нам стало зрозуміло, що за нинішньої ситуації рекламного ринку створення вузькоспеціалізованого рентабельного каналу неможливе. Тому на практиці взяла гору орієнтація на широкий спектр програм для різних категорій глядачів, для кожної з яких існує свій час.

Іще одним усвідомленим компромісом для нас став відступ від первинної ідеї виробляти все своїми силами, що дуже дорого. Фактично ми прийшли до системи західного телебачення, в якому існує досить жорстке розділення на мовців та виробників.

У той же час, на відміну від великих каналів, що володіють державними мережами мовлення («Інтер», «1+1»), котрі можуть собі дозволити не дуже звертати увагу на суми, які витрачаються на закупівлю програм, — ми змушені максимально комерціалізувати виробництво, ретельно порівнювати закупівельні витрати. Але навіть за цих жорстких умов існування в нас є культурологічні проекти, від яких ми не відмовляємося: фестиваль української народної музики та «Імпреза» — програма про серйозну музику і балет. Ми готуємо нові гумористичні проекти. У нас з’явилася молодіжно-підліткова програма «Світ Нова», передача «Бути жінкою» (веде народна артистка Тетяна Назарова) і проект для любителів полювання «Ні пуху ні пера», докуплені пакети гарного кіно.

— І все ж саме серйозні програми СТБ створюють його фірмовий почерк. Та й за своєю якістю вони відповідають більш високим професійним критеріям.

— Я не став би змішувати різні за своєю суттю поняття. Комерційний проект передбачає комерційні критерії: він повинен приносити прибуток. І тут не може йтися про те, що мені особисто подобається дивитися або робити як професіоналу. Як у бізнесмена, керівника комерційного каналу, в мене інші завдання. Я повинен турбуватися передусім про прибуток.

Адже телебачення — засіб масової культури. Що ж до мене як глядача, то я взагалі книжки читаю.

— Вас не лякає таке роздвоєння, коли як глядач ви віддаєте перевагу одному, як професіонал — iншому, а як бізнесмен — третьому?

— Ні, не лякає. Це абсолютно нормальна ситуація. Існують, до речі, відомі американські дослідження про те, що якраз інтелектуали черпають необхідну інформацію із книжок, а телебачення для них — засіб релаксації. І вони віддадуть перевагу гарному бойовику або навіть примітивному шоу над серйозною програмою. І навпаки, люди, в котрих рівень освіти та культури нижчий, схильні шукати в телепередачах поживу для самоосвіти, їм імпонують розумні програми.

— І що нового ви запропонуєте їм найближчим часом?

— Я думаю, що серйозних програм у нас і так досить, тому збільшувати їх виробництво ми поки що не збираємося. Гумористичні проекти — це для нас дуже серйозно.

Ми працюємо над тим, щоб наші новини, аналітика, які вже є, стали глибші, серйозніші. А наші розважальні програми — веселіші, винахідливіші, дотепніші. Така поляризація дозволить кожній категорії глядачів отримувати від улюблених програм максимум очікуваного.

— Чи вдалося досягнути рентабельності?

— Канал поки що не рентабельний. Але за рік існування розміри наших збитків скоротилися у 3 рази. І, незважаючи на варварські умови нашого телеринку, на те, що немає антимонопольних обмежень тощо, у нас є підстави сподіватися, що канал розкрутиться навіть скоріше, як це відбувається з аналогічними проектами в Європі.

Незважаючи на реальні труднощі, успіхи СТБ очевидні: в каналу вже є головне — свої глядачі. У тому числі і ми, творці «Телеклубу «Дня». Ми поздоровляємо СТБ з річницею і бажаємо, щоб оптимізм і завзятість не полишали команду каналу, назву якого хочеться розшифрувати як «серйозне, свідоме телебачення».
 
 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати