Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Рената ФОНТАНЕЛЛI: Не чекаю на запрошення від прес-служб...

Фешн-редактор La Repubblica — про виклики, що постають перед модною журналістикою
25 березня, 00:00

Фешн-редактор італійської газети La Repubblica Рената Фонтанеллі відома не лише як модний, а й як бізнес-журналіст. І в цьому криється ключ до розуміння, з одного боку, законів існування розвинутої модної індустрії, з іншого — проблем журналістики в країні, де основу економіки становить мода. В Італії мода — чи не найбільш «хлібна» сфера, національна гордість, яка, як виявилося, перетворилася на доволі «слизьке» поле для журналістів, де ті, хто продається, зустрічають тих, хто прагне їх купити. Чому це важливо для нас? Українська мода також прагне до того, аби стати справжньою дорослою індустрією. І тому вже сьогодні варто було б замислитися над тим, а чи готова вітчизняна журналістика до викликів та спокус великого модного ринку? Чи готова вона бути не лакеєм, а професійним і справедливим критиком, який допомагатиме цій індустрії розвиватися і ставати дедалі кращою та потужнішою, а отже, й працювати на добробут країни? Поки що залишимо це запитання без відповіді. Натомість в Італії, як стверджує Рената Фонтанеллі, незалежних фешн-журналістів можна перелічити на пальцях однієї руки. За її власними словами, Рената — одна з них.

— Якою мірою журналістика впливає на якість модної індустрії в Італії?

— В Італії не журналістика впливає на індустрію, а, навпаки, індустрія впливає на журналістику. Власне, ситуація з цим впливом досить непроста. У нас замало вільних журналістів, майже всі медійники перебувають під впливом та занадто пов’язані з компаніями. Є лише кілька вільних журналістів.

— Очевидно, проблема незалежної журналістики в Італії має свої особливості. На відміну від України, де мода сьогодні більшою мірою — це креатив, в Італії мода — це бізнес. І саме тут і починаються проблеми з незалежністю. Як ви намагаєтеся вирішити цю проблему?

— Вирішення цієї проблеми— дуже складний процес. Найперше, журналісти не повинні бути пов’язаними з компаніями. Адже інакше вони перетворюються на журналістів «чекової книжки», які подорожують разом зі своїми «спонсорами» та приймають від них подарунки. Змушена констатувати, що вся італійська журналістика переживає кризу, не лише та її частина, що пов’язана з модою, а й політична, і економічна. Рівень журналістики в Італії помітно впав.

— А які, на противагу цим, на вашу думку, характеристики високоякісної фешн-журналістики?

— Перш за все, незалежність. Журналіст повинен бути допитливим, кмітливим і не чекати на прес-конференції. Зазвичай я пишу про події та новини, не чекаючи на запрошення прес-служб. Я надаю перевагу тому, аби взагалі не мати справ із прес-службами, бо їхні завдання — маркетингові. Як правило, я намагаюся робити інтерв’ю до того, як прес-служба приходить по мене.

— У журналістському середовищі завжди точаться певні дискусії, які є актуальними в той чи інший час з огляду на ті чи інші події. Про що сьогодні говорять італійські фешн-журналісти?

— Ми досі переживаємо кризу. Усе якось дуже поволі рухається, багато компаній змушені закриватися. Останнім часом усі жили очікуванням змін. І нині час змін надходить. Саме ці зміни зараз найбільше обговорюють журналісти. Адже впродовж тривалого часу модна індустрія була, скажімо так, розбещена. Хоч би що вона виробляла, вона легко могла це продати. Було багато грошей, люди не напружувалися, вони могли витрачати, скільки завгодно. Тепер індустрія зрозуміла, що вона загралася. Після кризи багато що змінилося на краще саме в сенсі цього розуміння. Тепер ми всі чекаємо на подальші зміни, адже мода — головна індустрія Італії. Економіка нашої країни великою мірою ѓрунтується саме на моді. Тож ми очікуємо трансформації, ми чекаємо на свіжі ідеї та нові бренди, адже до кризи діяла своєрідна монополія великих брендів.

— І на завершення. Яке ваше враження від українських дизайнерів, яких на 28-му Українському тижні моди ви побачили вперше?

— Вони дуже креативні. Особливо привернуло мою увагу те, що вони переймаються деталями, добре працюють із формами. А це означає якість. Це не індустрія. Звісно, якщо дизайнер працює так, то його якість може коштувати доволі дорого. І речі від українських дизайнерів справді досить дорогі. І хоч якість їх відповідна, але так чи інакше особисто в мене виникає запитання: чи багато українців можуть дозволити собі такі речі?

ДОВІДКА «Дня»

Рената ФОНТАНЕЛЛІ — фешн-редактор газети La Repubblica (Італія), одна з найвпливовіших фешн- та бізнес-журналістів в Італії. Вона пише для Affari&Finanza of La Repubblica, які є одними з найпопулярніших італійських газет, BMM — одного з найавторитетніших італійських фешн-журналів, працює також як тележурналіст.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати