Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Стара модель журналістики як бізнесу зазнала краху

Едвард ЛУКАС — про відповідальність медіа за розвиток громадської думки
17 червня, 12:55
ФОТО З САЙТА ESTONIANWORLD.COM

Редактор тижневика The Economist, старший віце-президент Центру аналізу європейської політики Едвард ЛУКАС, який прибув на запрошення hromadske.ua, прочитав у Києві лекцію на тему «Нова холодна війна — хто виграє, і як вона може завершитися». Відомий британський журналіст є експертом в енергетиці, кібербезпеці, розвідці, зовнішній політиці Росії та безпековій політиці, а також політиці та економіці країн Східної Європи. Серед його численних публікацій чи не найвідомішою є книжка «Нова холодна війна: як Кремль погрожує Росії та Заходу». Пан Лукас також є автором «Дня», на прохання нашого видання він постійно коментує різні актуальні події, що відбуваються у світі. Отже, «День» скористався цим запрошенням і приїздом відомого британського журналіста, що доволі рідко буває, щоб подарувати йому книжку «Котел», або Справа без терміну давності» англійською мовою, в якій, за словами головного редактора Лариси Івшиної, «досліджено одну з тих історій, яка, незважаючи на давність — їй понад 15 років, — досі не відпускає Україну з минулого». Пан Лукас із вдячністю прийняв книжку й погодився перед початком лекції відповісти на запитання про відповідальність західної журналістики за те, що в Європі поширюються російські «впливи», проросійські лобі, корупція, яку експортує Росія, і як самі журналісти мають виправляти такий стан речей.

РЕДАКТОР ТИЖНЕВИКА THE ECONOMIST ЕДВАРД ЛУКАС ІЗ ВЕЛИКИМ ЗАДОВОЛЕННЯМ ПРИЙНЯВ ПОДАРУНОК «Дня» — КНИГУ «КОТЕЛ», АБО СПРАВА БЕЗ ТЕРМІНУ ДАВНОСТІ» АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ. ДЛЯ ЦЬОГО ЕКСПЕРТА, ЯКИЙ ГЛИБОКО ЦІКАВИТЬСЯ ІСТОРІЄЮ НАШОГО РЕГІОНУ, БУДЕ КОРИСНО ДІЗНАТИСЯ ПРО ДЕЯКІ МОМЕНТИ НОВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ, ЯКІ НЕ ВИСВІТЛЮВАЛИСЬ У ЗАХІДНІЙ ПРЕСІ / ФОТО НАДАНО АВТОРОМ

— Журналісти мають вирішити, чи вони є частиною розважального бізнесу, чи — частиною публічного життя. А якщо ви є частиною публічного життя, то ви маєте володіти відвагою й нести відповідальність. А якщо ви є частиною розважального бізнесу, то ви не повинні мати ні привілеїв, ні відповідальності, — говорить Лукас. — Якщо ми уважно подивимося на етику журналістики і на бізнес-модель журналістики, то в даний момент побачимо, що стара модель цього бізнесу зазнала краху. Очевидно, що медіа в приватному секторі переживають справжні труднощі.

Якщо ми маємо державні кошти чи кошти філантропів, чи ще якісь інші надходження від комерційної діяльності, то має бути чітко зрозуміло, що це не частина розважального бізнесу.

То ви не бачите жодного рішення чи виходу, щоб на Заході журналістика відігравала позитивну роль у тому, щоб просвіщати народ і змушувати еліту, політиків слідували проголошеним цінностям?

— Ідея журналістики — це розвиток думки. І журналісти несуть відповідальність за те, щоб робити внесок у громадську культуру та розвиток громадської думки. Мені подобається ця ідея. Як я вже зазначив, у журналістиці існує величезна двозначність — ми є або частиною розважального бізнесу, або частиною публічного життя.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати