Краще в ріднім краї милім полягти кістьми, сконати, ніж в землі чужій, ворожій в славі й шані пробувати!
Микола Вороний, український письменник, перекладач, поет, режисер, актор

У червні телеканалу «1+1» Дід Мороз приніс золото

2 липня, 2010 - 00:00

Минулого тижня в Лос-Анджелесі оголосили результати одного з найпрестижніших конкурсів теледизайну PROMAX BDA Awards. У номінації Lower Third Promotion «золото» отримав новорічний дизайн телеканалу «1+1». Разом із «плюсами» в цій номінації за призові місця боролися FOX CHANNELS ITALY, TNTLA, MediaCorp Channel 8, NBC, Universal Global Networks Espaca. По гарячих слідах цієї знакової для українського медіа-світу події «День» розмовляє з Романом ДЕРІГОЮ, арт-директором телеканалу «1+1» і режисером проекту-переможця.

— Які головні критерії визначення кращої роботи, що висуваються конкурсом? Завдяки чому ваш дизайн зміг завоювати перше місце?

— Зважаючи на те, що PROMAX — конкурс міжнародний, серед головних його критеріїв можна назвати, по-перше, інновації в телебаченні, по-друге — «дохідливість» ідей, що пропонуються, та образів.

Під час оцінювання робіт це особливо береться до уваги, оскільки перший його етап проводиться за допомогою інтернету. Всі учасники оцінюють роботи інших телевізійників з різних країн. Наприклад, приходить робота з Індії, а мені, людині з України, це має бути цікаво, привернути мою увагу. Відповідно ідеї мають бути досить глобальні й універсальні, зрозумілі всім, незалежно від прив’язки до яких-небудь умов. Адже, якщо у нас створюється яка-небудь промо-акція, в якій усе побудоване тільки на відомому в Україні персонажі, — не факт, що цей персонаж буде впізнаний, наприклад, на Ямайці. Тому за програмою конкурсу подібні роботи не можуть бути оцінені високо. Другий важливий принцип — інноваційність ідеї. За великим рахунком, усі задуми дуже часто повторюються. Але чим «смачніша», чим замудрованіша ідея, тим менше вона має шансів на перемогу в PROMAX.

Ми взяли «золото» за новорічний дизайн навігатора — інформаційна річ, що з’являється внизу екрану під час трансляції телепередачі або фільму. Це називається «баги». Вони містять назву продукту, дату і час його виходу. Чим цей елемент цікавіший, чим ефектніше враження справляє, тим більше шансів, що телепродукт, який анонсується, подивляться. Наша концепція серії новорічних «багів» була побудована таким чином: це була новорічна кампанія, тому центром уваги був Дід Мороз. Ідея досить зрозуміла. Навіть глухонімий або людина, що не вміє читати, могла здогадатися, про що йдеться в анонсі. У цьому й полягала наша інновація.

Усі останні продукти, що оцінювалися в цій номінації, були менш цікаві. Це було просте промо.

У нас зроблено близько 30 таких «багів». За умовами конкурсу, можна було виставляти не більше п’яти. Ті, які відправили на конкурс, — речі інтернаціонально зрозумілі. Такі, як «Червона Шапочка», «Серця трьох», детектив «Закон мишоловки». Пантоміма Діда Мороза робила анонси доступними для всіх міжнародних учасників.

— Що означає ваша перемога для українського телепростору? Показником яких процесів і явищ вона є?

— За великим рахунком, PROMAX BDA Awards — це дизайнерський «Оскар». Більш значимого й солідного визнання поки що просто не існує. 80 відсотків винагород було взято американцями, плюс — міжнародними брендами (National Geographic, Бі-Бі-Сі). Перемогли дві або три ізраїльські роботи, і то це були «срібло» чи «бронза». Пострадянський простір серед переможців представляли ще росіяни, одне «золото» віддали телеканалу «ТНТ». З України до фіналу ж, окрім нас, більше ніхто не потрапив. Це вже є свідченням того, що Україна в цьому контексті мало може. Але окремо «1+1» у плані дизайну може взагалі перемагати на таких конкурсах. Призові місця на PROMAX команда «1+1» займає вже не перший рік: минулого це була бронза, цього року — золото.

Хоч би як там було, головне — це ідея. «Красивості», якими займається дизайн, мало враховуються. Тут головне, аби був досить сильний задум. Аби глядачеві не потрібно було додумувати, не потрібно було пояснювати те, що він бачить сам. У сучасному дизайні, на жаль, існує багато тенденцій за типом «сам собі придумав і сам сміюся». Як на мене, для теледизайну цей підхід невірний. Якщо ідея досить сильна, вона читається з першого погляду, без додаткових виносок і пояснень. Але слід також пам’ятати, що доступність — річ дещо примітивна. Мені здається, що тут особливо важливо дотримуватися принципу «всі жанри цікаві, крім нудного».

Анастасія САМОШИНА, Літня школа журналістики «Дня»
Газета: 
Рубрика: