Ера Водолія
Лі Еделькоорт поділилася трендовими передбаченнями на літо 2011 рокуЛі Еделькоорт була однією з перших представниць нової професії «трендсетер», і сьогодні вона є найвідомішим провісником тенденцій на більш як двадцять років.
Народилася 1950 р. у Голландії, вивчала стиль у Арнхемі. Унікальна здатність передбачати привела Лі 1975 року до Парижа, де вона працювала незалежним трендовим консультантом.
Лі Еделькоорт відкрила прогнозування тенденцій як професію наприкінці 80-х і вже через декілька років почала проводити дослідження способу життя споживачів для провідних світових брендів.
2003 року журнал Time включив її до списку 25 найвпливовіших людей у сфері моди.
Лі Еделькоорт приїхала до Києва поділитися трендовими передбаченнями на літо 2011. Тренд-семінар під назвою Resources зібрав дизайнерів, журналістів, архітекторів і всіх, хто цікавиться модними тенденціями. Та й цікавою була думка експерта, якою мірою криза, що перевернула шкалу цінностей усієї планети, вплинула на креативний ресурс дизайнерської думки.
Виявилося, людину творчу катаклізми зовнішнього світу лише надихають на пошук нестандартних рішень і підштовхують до нових ідей. Власне, за словами пані Еделькоорт, будь-яка інформація, що збирається по всьому світу, слугує їй джерелом нових ідей-передбачень, що спочатку з’являються інтуїтивно, й лише потім ретельно досліджуються.
Нерадісні зміни, що відбулися в громадській свідомості починаючи з 11 вересня, вичерпали себе, й настає нове двадцятиліття благополуччя, щастя й радості, і ніякий економічний спад не може завадити теплій хвилі оптимізму, що підноситься у світовому соціумі, якому поки ще дошкуляють погані новини та страхи.
Усе спливає, все змінюється — так можна позначити глобальний модний тренд, буквально вибудуваний на «плинних» властивостях води майже в усіх її виявах: крапля, джерело, струмок, ріка, озеро, океан. (Слід чекати, навесні модні доми запропонують багатошарові вбрання з напівпрозорих тканин, що м’яко струмують уздовж тіла й розвіваються на вітру.)
З тренд-сетерською інтуїцією не посперечаєшся: нехай це не дуже асоціюється з водою, але найзапитанішим кольором, що приходить на зміну рожевому, стане жовтий.
Мобільність і легкість переміщення по всій земній кулі — необхідні умови роботи успішного тренд-сетера, адже проаналізувати інформацію про зміни, що відбуваються, можна лише пропустивши її через власні почуття й відчуття. Помітні зміни lifestyle загалом:
— значущість сім’ї зростає й набуває «робочого» звучання — дедалі більше подружжів працюють разом у власних компаніях;
— у європейських містах міні-бебі-бум; кав’ярні й вуличні ресторани заполонили відвідувачі з немовлятами, серед яких істотну частку становлять молоді батьки;
— дедалі частіше збираються групи окремо хлопців і дівчат;
— в парках нерідко можна побачити бабусь і онуків за бесідою;
— зростає кількість сімей, що виховують прийомних дітей;
— захоплення інтернетом і мобільними телефонами починає згубно позначатися на вмінні з’ясовувати стосунки, дивлячись співрозмовникові в очі;
— робоча група прирівнюється до сім’ї, де кожен виконує свої обов’язки;
— індивідуальна значущість кожної особистості не те що втрачає значення, але більше підпорядковується інтересам групи. Тому і її вияви стануть яскравішими;
— зв’язок з природою стає дедалі глибшим. Не мати власного саду або палісадничка скоро стане ознакою поганого тону. А найбільш трендовий будинок — амбарна коробка без усіляких витребеньок;
— використання натуральних матеріалів і предметів інтер’єру, виготовлених у країні проживання.
Розкіш позбулася блискіток і набула витонченіших і елегантніших форм, здебільшого спираючись на імпровізацію й збалансовані пропорції. Великої цінності набувають ексклюзивні, несерійні речі.
У новому наборі «розкішних понять» — тиша, чисте повітря й вода, органічна їжа, відсутність будь-якого запаху, близькість лісу, віддаленість від міста, сервіс високого рівня.
Україна, на думку пані Еделькоорт, — країна, що активно розвивається й має унікальний креативний потенціал. Тепер саме час показати досягнуте всьому світу, адже про те, що відбувається в сферах українського дизайну, знає дуже небагато люей. Головне, йти своїм шляхом, не намагаючись копіювати когось і не боячись схибити. Шанс для вітчизняних дизайнерів унікальний і тому, що, стомившись від брендоманії, західний споживач шукає якісну річ за розумну ціну, от і можна його зацікавити нестандартним дизайнерським продуктом із розумним співвідношенням «ціна-якість».
Хотілося б, аби це було прогнозом на найближчі років двадцять.
ДОВIДКА «Дня»
Ера Водолія — астрологічний часовий період приблизно з 2000 року н. е. до 4000 року н. е., що відповідає зодіакальному знаку Водолія.
У астрології вважається, що в цій ері людство досягне гармонії та взаєморозуміння, високого духовного рівня. Ера Водолія об’єднає всі нації й усуне кордони. Матеріальні цінності відіграватимуть меншу роль порівняно з духовними.