Херсонський внесок до світового тренду
Місцевий винахідник розробив власну модель електровелосипеда![](/sites/default/files/main/articles/30072013/10velo.jpg)
Велосипед як постійний вид міського транспорту набуває дедалі більшої популярності в Україні. І хоча велоінфраструктура в наших містах розвивається невисокими темпами, простоявши щодня кілька годин у заторах, городяни часто вирішують пересісти на двохколісних маневрених «коней». До того ж новітні технології дозволяють поєднати в сучасному велосипеді не тільки комфорт і малі габарити, а й пристойну швидкість і можливість... не крутити педалі.
Херсонський науковець, співробітник Інституту фізики НАН України Олексій Євдокімов розробив власну модель велосипеда з електродвигуном і вже кілька років дивує міських жителів своїм винаходом. Погодьтеся, не одразу зрозумієш, яким чином велосипедист рухається вулицею зі швидкістю 40 км/год, не застосовуючи фізичної сили.
— Колись побачив китайський велосипед з електродвигуном, і одразу виникло бажання зробити щось подібне. Крім того, китайські моделі виявилися неякісними, в них часто ламалися різні прилади. Та й виглядали вони непривабливо: маленькі колеса, велика вага, ненадійні кріплення і слабкі акумулятори. Почав потихеньку збирати власний двигун. І з часом дійшов до оптимального співвідношення ваги, потужності, надійності й комфорту, — розповідає «Дню» Олексій. — На моєму велосипеді працює трифазний вентильний двигун (до речі, абсолютно безшумний. — Авт.), ресурс експлуатації якого становить близько двохсот тисяч кілометрів без ремонту. Сила тяги передається за допомогою спеціального кабелю на так зване мотор-колесо. Акумулятор заряджається від звичайної розетки протягом кількох годин, а вистачає його на 50—60 км руху, якщо зовсім не крутити педалі. А якщо вирішив зайнятися власним здоров’ям і періодично допомагати велосипеду ногами, то заряду вистачить на вдвічі більшу відстань. Для велосипеда також розроблено електронну систему приладів: головне світло, вказівники поворотів, панель для контролю заряду батареї й потужності двигуна. Вся електроніка працює на економних світлодіодах, що зводить до мінімуму навантаження на акумулятор.
Навіть без цілеспрямованої реклами Олексій уже знайшов чимало прихильників свого винаходу і зібрав для херсонців кілька десятків подібних велосипедів. Наразі у планах — серійне виробництво. За словами Олексія, цією ідеєю зацікавилося одне приватне підприємство Херсона. Тривають домовленості щодо технічних характеристик велосипеда, ціни, території розповсюдження тощо.
— Я бачу, що такий вид транспорту дуже популярний у світі: він не шкодить екології й «підтягує» здоров’я. І нещодавній міжнародний велопробіг The Sun Trip, який проходив через Херсон (нагадаємо, «День» писав про нього в № 124 від 18 липня цього року), це підтвердив, — продовжує винахідник. — Європейці активно використовують електро- і прості велосипеди у повсякденному житті. Допомагаючи учасникам The Sun Trip ремонтувати їхню техніку, я зрозумів, що ми можемо робити значно якісніші й недорогі електровелосипеди вже сьогодні. То чого ж чекати? Треба виходити не тільки на всеукраїнський, а й на європейський ринок. Переконаний, що наш продукт не поступатиметься якістю жодному популярному бренду.