На шляху до перемоги якості
Студія за цей час істотно змінилася, причому, хоч як це дивно, на краще, особливо для споживача. На ринку ліцензійна продукція почала витісняти «піратську» перш за все завдяки забороні продажу останньої. Працівники правоохоронних органів проводять рейди (й небезуспішно) із виявлення «контор» з виробництва та розповсюдження «піратської» продукції. Звичайно, в непримітних місцях, далеких від центрів культури, вона продається, причому найзухвалішим чином, за завищеними цінами. Нерідко вона продається й під боком: на базарах, у магазинах, перемішуючись із ліцензійною. Тут треба бути пильним перш за все споживачу, якщо він хоче купити якісний товар.
Основну роль у вирізненні ліцензійної продукції відіграє голографічна наклейка (етикетка), яка завдяки своїй будові міцно тримається на поверхні предмета або на папері й не відривається без пошкодження. За звичайного освітлення можна побачити записаний на голограмі логотип, який переливається всіма кольорами веселки в разі райдужної голограми, даючи під точно визначеними кутами зображення та реальні кольори.
Тільки починаючи з цього року на українському ринку почала з’являтись аудіовідеопродукція з голографічним захистом. Раніше виробники якось скептично ставилися до нього. Мабуть, вигідніше було тиражувати «беззахисну», незаконну продукцію. Ліцензійна попервах теж випускалася без захисту й, звичайно, ніяк не могла протистояти «піратській». Ситуація змінилася, але у справі випуску голографічних наклейок (за нашими даними) знову обійшлися без національного виробника. Можливо, вигідніше випускати голограми десь у Туреччині, Німеччині або Росії за вищими цінами?
Хай там що, але якість усе ж поступово перемагає. І в справі витіснення «піратської» продукції треба об’єднатись і виробникам, і споживачам.