Перейти до основного вмісту

Напівправда для «50 plus»

12 січня, 00:00

Навіщо лукавити — всі ми підсвідомо прагнемо напівправди, звісно, в розумних межах. Тільки в такій пропорції вона підживлює, не пригноблює, стимулює, уникаючи безглуздої метушливості.

На рекламному сленгу вікова група «50 plus» називається Best ager. Маючі гроші, високу купівельну спроможність і бажання споживати, «хлопчики й дівчатка» з благополучних країн, яким 50 з хвостиком, вільно плавають у морі напівправди, примудряючись усе ж таки вибирати правду. Авжеж, осічки трапляються, не без того — тим прицільніші вони при виборі покупки. На вітер гроші — слабкість молодих.

Не буду зупинятися на одвічно сумному — дуже багато хто в нас у цьому віці давно втратив сон, щодня жахаючись витратам, які зжирають усе. Хоч як працюй, хоч як рвися... Системне, витончене обкрадання свого населення завжди було в нас на висоті, і при білих, і при червоних, тож у більшості стерильні гаманці, що істотно відрізняється від стерильності рук, які ніколи не крали. Але якщо, по можливості не гарячачись, урівноваживши внутрішні бурі, подивитися на ситуацію, то в нас не тільки бідні навколо: хтось навчився радіти тому, що має; хтось зміг вписатися в нове життя, заробляючи.

Планка бажань помітно піднялася в тих, хто виростив дітей, маючи певні гроші (мова не про вас, надхмарні), хоче крокувати по життю не кульгаючи, не озираючись і не питаючи дозволу. Кожному зрозуміло, що тільки економічна свобода забезпечує справжню самодостатність. Не будемо чіплятися до слів — звісно, не в грошах щастя, у багатьох і через них, точніше через їхню кількість депресія. Даруйте, це не цікаво, на щастя.

Знайома німецька журналістка, яка гостювала в новорічні дні, багато розповідала про життя, зокрема й старшого покоління. Запам’ятався її висновок — група «50 plus» набагато активніша й мобільніша в Німеччині, ніж традиційно вважається, й інтерес до неї з боку індустрії різних послуг різко зріс.

Ще відносно недавно (років 20 тому) й у нас, і в інших країнах визначення «жінка за 30» було синонімом усім зрозумілого заниженого в ціні набору. Штамп — але який зручний для чоловіків! Проте не відволікаємося, йдеться аж ніяк не про це. Ми й не помітили, який ривок зробила сучасна жінка. Подарувавши собі пару десятків років, повірила, що це і є найкращий вік. У рамках же всієї вікової групи стали нормою сімейні спокійні прогулянки торговими центрами, обіди в ресторані, продумане планування подорожей — нехай раз на рік, але очікування, очікування... Потім післясмак, післясмак... І не лише в стабільних країнах, будь-яке наше турагентство підтвердить: замовлення від немолодих надходять постійно.

У тій же Німеччині 92% немолодих займаються спортом, причому активно, 83% їздять в одноденні екскурсії, 71% відвідують культурні заходи. Майже половина бере участь у спілках і об’єднаннях або працює на громадських засадах.

Тепер уже відомо, як впливають на ринок немолоді люди, ці самі Best agers. Вельми помітно це й у київських магазинах. Власниця одного, досить привабливого, поділилася, що змушена була організувати для своїх підлеглих семінар — вчила продавати в нових реаліях. «Сьогодні стартові можливості істотно різняться, — додала вона, — але якщо не зреагувати на тенденцію зараз, можна затриматися у вчорашньому дні». Щоразу, спостерігаючи у своєму магазині, як молоді продавщиці, посміхаючись, обслуговують, як вони вважають, непокупців, як скоромовкою відповідають, бажаючи якнайшвидше позбутися їх, зрозуміла — треба щось міняти. І поміняла персонал. У залі жіночого одягу з’явилися освічені елегантні чоловіки, а в чоловічому — жінки. Їм і семінар згодився, адже в моді професіоналізм.

— У мене є один 33-річний віртуоз напівправди, — продовжувала вона, — йому ціни немає. І не тому, що вішає локшину або відверто лестить (розумна жінка відразу відчує, й брехня її тільки відштовхне. Якщо ж врахувати, що будь-якій жінці природжена інтуїція може замінити розум...). Він уміє так зацікавити, звернувши увагу хоча б на одну привабливу деталь, особливість у зовнішності жінки-покупця, що забезпечує продаж у 2,5 разу вищу. Багато жінок йдуть з магазину не тільки з покупкою, а й іншою, більш легкою ходою. Навіть повним, хоч і немає на прилавках моделей великих розмірів, знайде, що сказати. І так заморочить, що покидають магазин з бажанням позбутися зайвих кілограмів, щоб зайти за покупкою знов.

Недавно у відомому й недешевому парфумерному відділі звернула увагу, як працювала продавщиця з жінкою середніх років. Та попросила крем для сухої шкіри рук, найкращий. Пояснюючи переваги новинки, консультантка не стала на шлях оповідачки — мовляв, той крем і щастя в особистому житті забезпечить. Вона дуже конкретно перерахувала особливості впливу й на закуску додала найголовніше для цієї споживачки: дробить пігментні плями. Усе — сигнал був сприйнятий: зручність і якість — це те, що треба.

Коли відома автомарка рекламувала А-клас, націлюючись на більш молодих, виявилося, що насправді половина клієнтів — люди за 50, їм припали до смаку злегка підняті сидіння автомобіля. Не випадково промисловість, давно відчувши інтерес до цього активного, добре інформованого покоління, почала спрощувати, наприклад, інтерфейси мобільних. Десятки кнопок заводять лише молодих, середнім і немолодим хочеться тих же переваг і зовнішньої привабливості в обновці, але отримувати зручності ніби по прямій, не забиваючи голову. Полегшуючи користування, виробники наче дарують новому власникові (за його гроші) легкість, упевненість у собі, додають витонченості в побуті. Тут величезний психологічний виграш, і немолоді в усьому світі несуть у магазини гроші, й чималі. Радісно дивуючись можливій напівправді, і все ж вибираючи для людини зі зрілою самосвідомістю найвагоміше — додавати життя до років — вона може собі дозволити потішитися відчуттям: життя, точніше, молодість, триває набагато довше, ніж думають молоді.

У нашому ж контексті варто не забуватися — ще не надійшли нові квартирні квитанції, й ніхто до пуття не знає, наскільки вони покращали. Ставлю реальне завдання для себе — рівно настільки ж не подурнішати. Напівправда — вона теж у кожного своя.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати