Перейти до основного вмісту

Південна залізниця: помираю, але не здаюся!

2 серпня 1869 року до Харкова з Білгорода прибув перший поїзд
31 липня, 00:00

Заради справедливості треба зазначити, що коли Південна й помирає, то помирає красиво. На центральному вокзалі в Харкові реконструювали одну платформу за вищим класом і взялися за іншу. Тепер цей вокзал виблискує чистотою: його прибирає німецька фірма «Дусманн» (нарешті вони миють підлогу на наших вокзалах!). Не припиняється електрифікація магістралі Харків — Київ: електропотяги вже прийшли в Ромодан, нинішнього року дійдуть до Миргорода, і вже почали ставити опори від Миргорода до Полтави. Такі просування на тлі хронічного недофінансування пояснюються просто: «бартер». Обмінюючись перевезеннями на товари, залізничники добувають собі все: рейки і шпали для шляхів, граніт і цемент для платформ, паливо для локомотивів. Навіть податки платять натурою: своїм щебенем і сільгосптехнікою. Обсяг бартерних операцій у загальних взаєморозрахунках досягає 95% (!). Дебіторська заборгованість вантажовідправників залізниці досягає 30 млн. грн.

Узагалі залізниця, не лише Південна, — це не просто сфера бізнесу. Це ціла соціальна сфера, яка так або інакше впливає на якість життя кожної людини. Не даремно її колись називали державою в державі. Малася на увазі не лише відокремленість цієї сфери, але й той вплив на життя всієї держави, який вона чинила. Якщо на українські залізниці чекає виродження, то на керівників цієї держави чекає неминуча ганьба...

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати