Полярники вирушать до Антарктиди з тримісячним запізненням
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20000208/421-5-1.jpg)
— А чи не погіршить безпеку вітчизняних дослідників те, що в 5-й полярний рейс експедиція вирушить не на звичному «Ернсті Кренкелі» льодового класу Л-1, а на борту переоснащеного судна «Горизонт» класу Л-3, корпус якого здатний витримати хіба що «самостійне плавання між дрібними крижинами неарктичних морів»?
— Справді, перед нами під час підготовки рейсу постала дилема: або споряджати невеличке судно типу «Горизонт», або ставити на ремонт того ж «Ернста Кренкеля». Але в другому випадку не вистачило б коштів на виконання всієї програми досліджень. Тому й вибрали «Горизонт», який поведе в Антарктику досвідчений капітан наукового судна «Юрій Гагарін». Якщо ж льодова обстановка виявиться вельми складною, будемо чекати «чистої води» по курсу або доставимо вантаж і людей іншим способом…
За словами начальника експедиції, на борту «Горизонту» в південні широти вирушають два загони вчених — 16 дослідників моря та 12 полярників-зимівників на чолі з Ярославом Куценком, які змінять дослідників на станції «Академік Вернадський». Відбір учасників експедиції здійснювався за суворим конкурсом: бо «Горизонт» здатний прийняти на борт до півсотні дослідників («Ернст Кренкель», нагадаємо, втроє більше), власне, й пальне доведеться закупити в одній з найближчих до станції «Академік Вернадський» країн, бо «Горизонт» здатний перевезти вчетверо менший запас, ніж його попередник. П’ятим рейсом передбачається також доставити в Антарктиду сейсмічну станцію, продовжити серії магнітосферних, геофізичних, екологічних та інших досліджень. Наскільки реалістичні плани вчених, принаймні дослідників південних морів, прогнозувати, звісно, важко. Вочевидь, на жаль, одне: 5-й антарктичній експедиції доведеться працювати з вини високих держчиновників не лише за скороченим варіантом, а й у екстремальних метеорологічних умовах: дослідників супроводжуватимуть осінні пронизуючі вітри, небезпечні шторми й дедалі більші льодові тороси…
І ще одне: невже урядові структури збираються слідом за пасажирським флотом розпродати за безцінь українські наукові судна «Ернст Кренкель», «Бриз», «В.Бугаєв» та інші? Й нікого за подібний авантюрний бізнес, як і раніше, не буде притягнуто до відповідальності?