Шампунь як засіб боротьби з монстрами
Черговим американським «шедевром» порадував вітчизняний кінопрокат. Маючи намір провести своє дозвілля не так з користю для розуму, як заради відпочинку, я пішов в один із найкращих київських кінотеатрів. У його рекламці, між іншим, зазначається таке: «Вишуканий репертуар і лише повноцінні твори кіномистецтва». Можливо, за якимись незнаними середньостатистичному глядачеві критеріями фільм режисера Айвена Рейтмана «Еволюція» (а саме про нього піде мова нижче) і підпадає під ці визначення, але не про це йдеться.
Почнемо з того, що сюжет цього витвору аж ніяк не рясніє оригінальними ходами. Утім, від фільму, на афіші якого написано побажання: «Приємного вам кінця світу!» — цього і не очікуєш. Отже: метеорит, який упав на нашу планету, стає розсадником інопланетної зарази. Принесені з метеоритом мікроорганізми за лічені дні проходять етапи еволюції від найпростіших до динозаврів, а потім і до приматів. Природно, якби справи йшли таким чином і надалі, то землянам прийшлося б несолодко і питання із житлоплощею на планеті Земля було б вирішене не на їхню користь. Але на допомогу своїм однопланетникам приходить група героїчних американських товаришів, а саме: викладач коледжу та його колега — тренер жіночих волейбольних команд, пожежник, який першим виявив метеорит, і представниця державного відомства, яке працює над цією проблемою. Найцікавіше — метод боротьби з інопланетними загарбниками. Ні, зовсім не про надсекретну суперзброю іде мова. І навіть не про якесь чарівне зілля. Методом «наукового тицяння» викладач коледжу визначає смертельно небезпечний для прибульців хімічний елемент, а потім з’ясовує, що його похідний є одним з інгредієнтів, які входять до складу шампуню «Head & Shoulders». Гігантському чудовиську, на якого в ході справи перетворилися прибульці внаслідок невмілих дій військового відомства, роблять величезну — ціла цистерна — клізму із цього миючого засобу. Монстр вибухає. Таким чином, шампунь від лупи рятує світ! А потім — ушановування героїв і... Завіса? І ще чого! Замість цього — «мораль із байки». У кадрі з’являються життєрадісні герої фільму і ненав’язливо натякають: непогано, мовляв, завжди мати під рукою флакон шампуню від лупи. Такий ось нестандартний фінал, із приводу якого, треба вважати, не один я хотів би висловити авторам фільму грунтовні претензії. Хоч якими б невимогливими уявляли собі творці «Еволюції» смаки споживачів цього кінопродукту, все-таки кожен глядач має право на «роздільне» харчування: реклама або те, що на неї схоже, — окремо, а фільми — окремо.