Що робити Президенту,
знає вінницька школяркаУчениця 11 класу Олена Моренцева уявила себе президентом і виграла 100 гривень. Віртуальну президентську кар’єру 11-класниця вінницької школи-гімназії №30 почала з крісла міністра освіти. Теоретично впровадила сім реформ, які на папері дали Україні висококваліфікованих економістів. Останні підняли економіку держави на рівень, про який сьогодні тільки мріють.
Фантастичний політ оцінило журі Всеукраїнського форуму «Молода економіка». Олені було віддано перше місце. Її ідеї доволі прості й не затратні. Обмін кращими школярами між країнами, поповнення шкільних архівів, забезпечення учнів супроводжувальними в навчанні матеріалами, облаштування дозвілля школярів, введення класу мистецтва, створення програм для спецкласів та новий розклад уроків. Дирекції школи звісно приємно, що ідеї їхньої учениці оцінили, але у своїй школі їх впроваджувати не збираються.
— Спеціалізація в нас є, наша школа з економічним нахилом, — пояснює Олексій Терновой, заступник директора школи-гімназії № 30. — Мистецький клас доцільніше замінити англійською, економікою, комп’ютером — тим, що знадобиться в житті.
— Я пропоную зробити в школі систему пар: тобто учні готуватимуться до трьох предметів, а не до шістьох. Це дасть змогу готуватися поглиблено, — відстоює свої міркування Олена.
Незважаючи на те, що в рідній школі Олени відкидають й цю ідею, дівчина не переймається. Вона в цьому році закінчує школу й піде до ВНЗ вивчати економічні науки. Вступ їй, як переможниці конкурсу, майже гарантований. Тому її вчителька Олена Кулик заохочує всіх дітей та їхніх батьків брати участь у всіх можливих змаганнях.
— Діти не вірять у свої сили. Наслухавшись батьків, вони переконуються в тому, що вступ до ВНЗ треба купити, а на роботу влаштують знайомі, — каже вчитель української мови й літератури Олена Кулик. — Дивно, що в них спостерігається апатія, адже умови теперішніх конкурсів досить привабливі. Гарні грошові премії, поїздки, нові можливості, перспективи і пільги для здобуття вищої освіти. Крім того, конкурси розширюють кругозір, безпосередньо захист робіт розвиває ораторські здібності.
— Головне — шукати те, що буде цікаве для дітей, — продовжує Олена Кулик. Як вчитель української мови, я, наприклад, запропонувала серію уроків розвитку зв’язного мовлення на тему теперішнього й майбутнього української освіти. Протягом кількох років діти на власний вибір готували матеріали про системи освіти різних країн і зробили висновок: наша середня освіта краща західної, а вища, на жаль, — навпаки.