Перейти до основного вмісту

Старий автобус вирушає в рейс

У Донецьку дороги відремонтовано, транспорт — поки що ні
28 січня, 00:00

Донеччани, автолюбителі та професіонали, а також пасажири міського громадського й приватного автотранспорту, добре пам’ятають, у якому катастрофічному стані минулої зими були місцеві дороги. Вибоїни, заглибини, крижані тороси — ось неповна характеристика якості дорожнього полотна. Та й аварія на проспекті Ілліча, яка трапилася першого дня, коли випав сніг, а саме — 28 жовтня, також непогано характеризує стан доріг у обласному центрі.

Виникає цілком резонне запитання: чому дороги такої поганенької якості? Про це «Дневі» розповів директор Донецького державного центру стандартизації, метрології та сертифікації Леонід ЛЯШЕНКО :

— Перш ніж відповісти на ваше запитання, схарактеризуймо поняття «Якість дороги». Якість дороги візуально визначається якістю поверхні. Оскільки основна маса доріг Донецької області виконується з верхнім шаром покриття з асфальтобетонної суміші, то якість визначається за геометричними параметрами (ширина, поперечні схили, рівність, товщина шару) і фізико-механічними її властивостями.

Далі. Перша ознака держави, що розвивається — це дороги, які будуються. В Україні, як зазначив нещодавно прем’єр-міністр Віктор Янукович, прийнято спеціальну програму шляхового будівництва. У Держбюджеті-2004 на ці цілі передбачається мільярдне цільове фінансування.

Дороги в Донецьку на даний момент відремонтовано. На це з міського бюджету було виділено мільйонні суми. Поки що вони в задовільному стані. Як заявили відповідальні особи міськвиконкому, з тими організаціями, які робили ремонт шляхового покриття, укладено договори з умовою, що протягом трьох років у разі погіршення стану дорожнього полотна, вони за свій рахунок усуватимуть виявлені недоліки. Резюмуючи сказане Леонідом Ляшенком, можна порадіти за донеччан: дороги в нормальному стані. На порядку денному інше питання — автопарк Донецька, який гине.

«Якщо автобусові 28 років, він не повинен виходити на маршрут», — підкреслив донецький міський голова Олександр Лук’янченко, коментуючи ситуацію зі старінням автобусного парку Донецька. У принципі дана проблема актуальна не лише для шахтарської столиці, але й для всієї України. Після нещодавньої трагедії в Криму Президент видав указ, згідно з яким ні на які маршрути не може виходити транспорт «старший» за 10 років.

У Донецьку стурбовані цією проблемою не менш сильно, аніж у інших регіонах, оскільки у розпорядженні ТВО, яке забезпечує життєдіяльність багатьох міських маршрутів, перебуває 156 автобусів, які відслужили свій термін. Ці машини просто необхідно зняти з маршрутів, але ніхто не може цього зробити, оскільки альтернативи їм просто немає. Безперечно, позитивний бік справи полягає в швидкому відкритті в Донецьку спільного з білорусами підприємства з випуску автобусів МАЗ, але навіть якщо прискорити процес виробництва нових машин, то 2004 року вийти на маршрути зможе лише 30 автобусів. Цього для забезпечення Донецька, зрозуміла річ, не вистачить. Щоб повністю забезпечити місто новими МАЗами й розпочати збирати їх на експорт, навіть за самими скромними підрахункам, знадобиться не менше 4—5 років. А ті машини, які зараз на ходу, старіють все більше, перетворюючись на реальну непередбачувану загрозу життю сотень людей.

На думку донецького міського голови, врятувати справу зараз можуть підприємства, які випускають нові автобуси (наприклад, Львівський автобусний завод), які займуться організацією лізингу своїх машин. Окрім того, можна пропонувати машини в кредит, але на нормальних умовах — не 15—18%, як зараз, а хоча б 5—6%.

Наразі ж єдиним виходом залишається поступове захаращення міст маршрутним таксі, водії яких свавільно порушують правила дорожнього руху. А це загрожує життю пасажирів набагато більше, ніж старі автобуси.

ДО РЕЧІ

Незважаючи на всі обіцянки керівників Одеси та Одеської області, частина доріг у регіоні залишається не розчищеною від льоду та снігу. За даними ДАІ, саме гнітючий стан дорожнього покриття став причиною половини автомобільних аварій у перші тижні нового року. У цих ДТП вже загинуло дві людини, 16 — отримали поранення. За словами старшого інспектора відділу дорожнього нагляду обласного ДАІ Олександра Юзика, дорожні служби не поспішають виконувати свої обов’язки. Часом потрібне особисте втручання керівництва, щоб ту чи іншу ділянку все ж було розчищено. «Області катастрофічно не вистачає дорожньої техніки, — заявив О. Юзик. — Кількість піскорозкидальників становить менше, ніж 10 відсотків від необхідного. Не вистачає також снігоочисних машин і автогрейдерів. Все це неминуче веде до виникнення аварійних ситуацій на дорогах». А поки швидкість на автотрасах Одеської області знижено з 110 до 90 кілометрів на годину повідомляє Олена АСТРАХОВИЧ, «День».

Delimiter 468x90 ad place

Новини партнерів:

slide 7 to 10 of 8

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати