«Укрзалізниця» ускладнює маршрут iз Волині до столиці
Зміни у розкладі руху поїздів на руку... власникам автобусних маршрутівНа початку цього тижня знайомому терміново треба було поїхати у Київ за візою в одне з іноземних посольств. Розраховував, як і раніше, на ковельський поїзд. Одна лише ніч у потязі — і на світанку ти у столиці. Тим більше що у посольство мав з’явитися рівно о 10-й. Яким же було здивування, коли на Луцькому вокзалі дізнався про новий, літній розклад руху!
Ковельський поїзд до Києва був. Але з відправленням мало не о пів на другу ночі і з прибуттям об 11-й з хвилинами. Довелося добиратися маршруткою. І хоча це теж не зовсім зручно, бо ніч так само перебита, але прибуває, принаймні, у пору, коли на вирішення справ у Києві є достатньо часу. Повернутися додому поїздом знову ж не вдалося. Ковельський потяг, котрий раніше відправлявся з Києва о 21.20, тепер відходить о 16.51, у Луцьк прибуває о... 2-й годині ночі. Якщо маршрутка забере й доставить вас у нічний час (а таким вважається період з 22-ї до 6- ї ранку) під саму, як кажуть, хату, то вночі добратися з нашого вокзалу не так проблематично, як недешево.
Луцькому вокзалу ніколи не судилася доля великої станції, але й бути залізничним тупиком центру області, котра є воротами до Європи, теж наче не виходить. Принаймні прямий і зручний зв’язок зі столицею мав би бути. Дуже багато людей їде у Київ у службових справах. Немало — у клініки та лікарні. А скільки студентів?.. Прибуваючи майже о 6 й уКиїв, зручно було робити й подальші пересадки. Старий графік руху потяга Ковель — Київ був зручний і мешканцям волинських та рівненських сіл і містечок. А тепер їм що робити? Як серед ночі добратися на маленьку малолюдну станцію?
Чому «Укрзалізниця» тепер змінила зручний для переважної більшості волинян час відправлення і прибуття? Ірина Бас, начальник Луцького вокзалу, розказує, що такі зміни були дещо несподіваними і для них.
— Ми з начальником станції «Луцьк» зверталися з листом до вищого керівництва. Проте нам відповіли, що така зміна дозволить забезпечити вагонами південні напрямки. І взагалі, на багатьох, мовляв, станціях поїзди прибувають й відправляються лише вночі.
Нині пасажиропотік пристосовується до нового графіка. Студенти масово окупували московський поїзд, котрий прибуває у столицю ввечері. Також їздять вони й електропоїздом, бо дешеві квитки. Але не кожен висидить у такому електропоїзді сім годин, коли маршрутки відправляються вночі і вдень з Луцька на Київ щопівгодини і домчать вас за 5 годин.
Вже нині рекламні проспекти приватних автобусних перевізників, які діють у Луцьку, містять по доброму десятку номерів лише мобільних телефонів, за якими можна замовити поїздку. Питання, чи багато має з цих перевезень держава, як кажуть, риторичне. Зрозуміло, що немало коштів осідає у приватних кишенях, бо належного контролю за квитками нема. Зрозуміло, що відтепер прибутки маршрутників зростуть ще більше. І хоча їхати ними не так вже й безпечно (як часто ми чуємо про аварії на житомирській трасі!) і зовсім не комфортно, проте люди продовжують їздити, адже пасажири вибирають той час, який зручний їм, а не залізничному монополісту.