Про знання, що формують майбутнє
Студенти Літньої школи журналістики «Дня» зустрілися з головою комітету ВР України з питань освіти і науки Лілією ГриневичСерія зустрічей із цікавими гостями в редакції «Дня» в рамках Літньої школи журналістики триває. Цього разу студенти поспілкувалися з головою парламентського комітету ВР України з питань освіти і науки Лілією Гриневич. Вона не тільки сама є палкою прихильницею «Дня», а й популяризує його серед депутатів. Представляючи студентам гостю, головний редактор Лариса Івшина розповіла історію, як за сприяння пані Лілії наше видання і книжки з бібліотеки «Дня» з’явилася в парламентському кіоску. До того їх там не було. Дивовижна ситуація як для інституції, в стінах якої вирішується доля країни…
Центральною темою розмови були реформи в освіті і науці України. У вступному слові депутат наголосила на тому, що освіта і наука можуть дати інноваційні рішення для розвитку нашої держави. Лілія Гриневич вважає, що освіта – стратегічна сфера, яка формує майбутнє. Систему освіти, наголошує Лілія Михайлівна, треба зорієнтувати на вимоги ринку праці та професійні стандарти. Крім того, вона не повинна поглиблювати соціальну стратифікацію суспільства. А головним завданням реформи має стати формування освіченого загалу суспільства.
Лілія Гриневич також розповіла школярам про виклики, які війна поставила перед освітою, та окреслила шляхи їх вирішення. До того ж гостя «Дня» наголосила на важливості осмисленого та якісного викладання української мови та історії в школах.
Жваве обговорення викликало питання університетської автономії. За словами Лілії Гриневич, не всі університети готові приймати рішення самостійно і ще мають цьому навчитися.
«Приємно знати, що серед парламентарів ще є люди, яким небайдужа ідея української національної ідентичності. Я вже давно вважаю історію України та рідну мову основними, найважливішими та, безперечно, стратегічними сферами, які повинні слугувати основою для повноцінного інтелектуального розвитку суспільства. Після цієї зустрічі зажеврів вогник сподівання, що у нашій системі освіти та науки ще є можливість щось змінити, що не все втрачено. Варто лише дати змогу розумним людям реалізовувати свої ідеї, – ділиться враженнями від зустрічі учасниця Літньої школи журналістики «Дня» Мар’яна ЧОРНІЄВИЧ з Національного університету «Львівська політехніка».
А Дмитро ПЛАХТА, студент Львівського національного університету ім. Івана Франка зауважив: «Лілія Гриневич наголосила на важливості інновацій, які в свою чергу є наслідком розвитку освіти та науки. Ця теза свідчить про далекоглядну позицію голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти».
Ще одна учасниця Літньої школи Наталія ШИМКІВ з Львівського національного університету ім. Івана Франка назвала зустріч з Лілією Гриневич – «насиченою розмовою про якість освіти в Україні, грантову систему, деструктивні впливи війни та долю навчальних закладів, переміщених із території окупованого Донбасу». «Ця зустріч поглибила мої знання про загальну ситуацію в освітньому середовищі як такому. Також надзвичайно цікаво було послухати про систему освіти у Великобританії. Україні є до чого рости», – підсумувала студентка.
Більш розгорнутий матеріал з цієї зустрічі читайте в найближчих номерах «Дня».
КОМЕНТАРІ
«НАМ ПОТРІБНА ВІДКРИТА РОЗМОВА ПРО ОСВІТУ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ РЕСУРС РОЗВИТКУ КРАЇНИ»
Марта ФРАНЧУК, Національний університет «Києво-Могилянська академія»:
–«Бідність через освіту успадковується. І це дуже тривожно», – сказала Лілія Гриневич. Я вважаю, що для запобігання цьому потрібно будувати прозору, якісну систему освіти, яка б підтримувалася на всіх рівнях – від вихователів у дитсадках до академічних науковців. Хорошу освіту потрібно давати не тільки еліті, а всім прошаркам населення. Це значно підвищить рівень життя. Погоджуюся з Лілією Михайлівною у тому, що нам потрібна відкрита розмова про освіту як стратегічний ресурс розвитку нашої країни. І велику роль у цій розмові повинні зіграти саме журналісти.
«ВКРАЙ НЕОБХІДНИМ Є ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ОСВІТНІХ РЕФОРМ»
Ірина СТЕЛЬМАХ, Львівський національний університет імені Івана Франка:
– На початку розмови Лілія Гриневич наголосила на пошуку та впровадженні інновацій не лише в освіті, а й в економіці. Адже від цього залежить те, на що, власне, можна розраховувати, розпочинаючи реформи. Адже освіта – це стратегічний ресурс розвитку нашої країни, через який формується майбутнє. Тому вкрай необхідним є громадське обговорення щодо реформування системи освіти. Для того, щоб вона вийшла на якісно новий рівень.
Випуск газети №:
№119, (2015)