Бравіссімо, Франческо!
Фестиваль «Київська весна» подарував меломанам зустріч із італійською музикою та прекрасною співачкою Ф. Скаїні
У Колонному залі ім. Лисенка яблуку ніде було впасти. Це був розкішний концерт, в якому кращі твори італійському оперної музики виконали: Симфонічний оркестр філармонії (диригент Микола Дядюра), хор Національної опери України (під керівництвом Льва Венедиктова), а солірувала Франческа Скаїні. Програму підбирали спільно диригент та співачка. Прозвучали фрагменти з найпопулярніших та улюблених публіки опер: «Норма» Беллині, «Джоконда» Понк’єллі, «Адріана Лекуврер» Чілеа, вердіївські — «Аїда», «Набукко», «Макбет», «Дон Карлос» і «Сицилійська вечеря», пучінівські — «Мадам Батерфляй», «Турандот» і «Манон Леско». Без декорацій, лише силою свого драматичного таланту та філігранного володіння голосом Скаїні продемонструвала бурю пристрастей і перед слухачами з’явилися такі різні героїні: японська гейша Чіо-Чіо-сан, стійка королева Єлизавета, романтична Леонора, пристрасна рабиня (ефіопська цариця) Аїда, лірична Адріана, підступна принцеса Турандот...
Варто зауважити, що синьйора Франческа Скаїні для свого фінального виступу обрала арію Чіо-Чіо-сан. Нагадаємо, оперу «Мадам Батерфляй», написану Пучіні за мотивами п’єси Давида Беласко, після провалу реабілітувала наша знаменита співвітчизниця Соломія Крушельницька. Вона не лише врятувала репутацію композитора, але дала довге й щасливе сценічне життя опері, яка вже 105 років тріумфально простує світом. Музиканти, хор і співачка виконували репертуар світового класу, який дуже складний і вимагає від артистів найвищого професіоналізму, повної щирості та самовіддачі.
Приємним сюрпризом і фінальною точкою вечора стало виконання Каприсів №11 і №19 Паганіні — Скорика, що зустрілося овацією публіки. До знаменитих Каприсів Паганіні Мирослав Скорик додав танцювальні ритми й навіть елементи джазу, але зберіг стилістичну основу першоджерела, і цим дав нове життя одному з найпопулярніших творів світової класичної музики. Автор Мирослав Скорик, який був присутній на концерті, не приховував своїх позитивних емоцій, високо оцінивши інтерпретацію, виконану оркестрантами.
Цей гала-концерт відбувся завдяки дирекції Національної філармонії, Італійського інституту культури та мерії м. Генуя. Варто зауважити, що в Києві зросла армія шанувальників італійської співачки. Адже це вже треті гастролі Франчески Скаїні в нашій столиці (вона виступала на Вердіївському фестивалі і концерті, присвяченому пам’яті Чорнобиля), але лише цього разу їй вдалося після репетиції походити Хрещатиком та Андріївським спуском, побувати в Софійському соборі та Києво-Печерській лаврі. Співачка із захопленням зізналася, що «ця весна назавжди запам’ятається буйством зелені, ароматом квітучих каштанів і бузку, яскравими сонячними днями й теплом сердець київської публіки»... А вже наступного дня майстерності прими опери аплодувала публіка Венеції (Скаїні ангажована на кілька років уперед і виступає в найкращих театрах світу).