Бюджетний компроміс влади та опозиції
За рахунок платників податків знову фінансуватиметься збиткова економікаОстаннього дня старого 1998 року Верховна Рада таки ухвалила бюджет на 1999 рік. Порівняємо деякі показники: на фінансування національної оборони передбачено 1,7 млрд. грн., на правоохоронну діяльність і забезпечення державної безпеки — 1,65 млрд. грн., на освіту — 1,8 млрд. грн., на соціальний захист і соціальне забезпечення — 2,2 млрд. грн. Охороні здоров'я дісталося лише 530,6 млн. грн. Остання цифра звучить не лише як новорічне побажання здоров'я, а й застереження: хвороба дуже сильно спустошуватиме гаманці громадян. Бюджет не розщедрився і на повернення знецінених заощаджень. На це виділено лише 200 млн. грн., тим часом як на утримання законодавчої, виконавчої і судової влади, а також адміністрації Президента — 647,7 млн. грн. У новому році нам доведеться сповна платити й за борги минулих років. На обслуговування державного боргу передбачено 3,5 млрд. грн. Правда, є в бюджеті й певні обнадійливі місця. Так, до захищених статей бюджету (тобто таких, які не підлягатимуть урізанню в майбутньому?) віднесено, зокрема, оплата праці бюджетників і заборгованість у виплаті їм зарплати, придбання медикаментів, пенсії, стипендії, різні види соціальної допомоги, видатки на освіту. Однак експерти відзначають, що реальність усіх перерахованих цифр під великим питанням. Народний депутат Сергій Терьохін назвав бюджет-99 «набагато гіршим», ніж бюджет-98. За його словами, він базується на фіктивних макроекономічних показниках, які не буде виконано. Як відзначив голова правління Першого інвестиційного банку Борис Соболєв, головним недоліком нинішнього бюджету є збереження видатків на утримання найменш ефективної частини власності країни — державної власності, на фінансування збиткових секторів економіки. І це, на його думку, матиме сумні наслідки.