Перейти до основного вмісту

Чи пересяде Донецьк на велосипеди?

Городяни обговорили наболіле питання на міні-референдумі
02 жовтня, 00:00
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Про те, як розвинути в Україні велосипедний вид транспорту, замислювалися багато українців, які живуть у містах. Адже «зелений» вид пересування міг би вирішити багато проблем: починаючи від пробок і закінчуючи очищенням повітря. На жаль, з багатьох причин ця тема залишається відкритою. Донецьк минулої п’ятниці наблизився до вирішення цієї проблеми.

Представники різних громадських організацій міста, чиновники, архітектори і просто небайдужі до проблеми мешканці Донецька зібралися в рамках міні-референдуму «Міський зал засідання» і розробили 100 пропозицій різного характеру, які могли б допомогти реалізувати в місті «Велосипедну політику». На відміну від відомої всім форми повноцінного референдуму, міні-референдум дозволяє людині брати більш активну участь: розробляти проекти, вносити пропозиції, тобто стати безпосереднім учасником майбутньої законотворчого процесу щодо визначеного питання. Можна передбачати, що це зможе допомогти у більш ефективному вирішенні задачі. Всі пропозиції, розроблені в рамках міні-референдуму, що відбувся, будуть доопрацьовані і направлені до міської ради на розгляд.

Серед сотні пропозицій актуальними виявилися, наприклад, створення можливостей для велопрокату. Який, до речі, актуалізувався в Донецьку з цієї весни, нехай навіть у невеликій кількості (всього декілька точок по місту). Ще одна новинка Донецька — велорикша. Такий вид пересування містом на сьогоднішній день більше схожий на розвагу. Але в той самий час є пропагандою велоспорту і велотранспорту. «У місті зараз можна досить вільно їздити проїжджою частиною, для цього лише потрібна впевненість у собі і деякі навички. Їхати справа біля бордюру в шлемі, з ліхтарями спереду і ззаду — досить безпечно. Інше питання, що це не дуже приємно через вихлопні гази та пил. Тому я намагаюся прокладати свій маршрут менш жвавими вулицями. Особисто я не їжджу на роботу на велосипеді, тому що в мене там немає душу. Але коли я жив у центрі, на стару роботу діставався саме на нім. Центром взагалі частенько так швидше можна проїхати. Природно, існує питання про велодоріжки, але я думаю, що виділення їх на основних шляхах міста нічого не дасть, тому що у час «пік», буває, машини і тротуаром їздять. Особисто мене більше непокоїть, що велосипедистам заборонили їздити в парку Щербакова, там я об’їжджав неприємне місце біля «золотого кільця». Тобто в першу чергу краще ці самі велодоріжки прокласти в парку Щербакова і зробити так, щоб можна було проїхати без бордюрів і машин весь бульвар Пушкіна. Це було б хорошим початком, і завантажений людьми та машинами центр можна було б проїхати без проблем», — розповідає про свій досвід донецький велосипедист Роман ЯХИМЧУК. Як бачимо, в Донецьку поява велотранспорту змогла б вирішити багато проблем. Залишається сподіватися, що міськрада не залишить поза увагою розроблені городянами пропозиції.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати