Daewoo чекає велика чистка
План скорочення 49-мільярдного боргу схвалено кредиторамиНа зустрічі в Києві було затверджено план-графік заходів, які передбачають усунення всіх перешкод, що призвели до неефективної роботи СП «АвтоЗАЗ» за останні півроку. Як повідомив у інтерв'ю агентству Інтерфакс-Україна заступник міністра промислової політики України Вадим Лящов, який брав участь у переговорах, з метою забезпечення ефективного менеджменту підприємства вже наступного тижня українська та корейська сторони представлять нові кандидатури керівників СП. Пан Лящов стверджує, що «сьогодні всі спірні питання вирішено, всі зацікавлені в роботі цього спільного підприємства», тому, на думку української сторони, перешкод для виконання «Деу» інвестиційних зобов'язань немає.
Можливо наша влада дійсно усунула деякі перешкоди для закріплення Корпорації на українському ринку. Однак припущення «Дня» про те, що українське питання для Daewoo — другорядне, а її намір залишитися в Україні залежить від неукраїнських чинників, судячи з повідомлень західних ЗМІ, залишається в силі.
Минулого тижня стало відомо, що світове рейтингове Агенство Standard & Poor's Corporation знизило рейтинг цінних паперів «материнської» компанії групи Daewoo. Отримання рейтингу «В–» означає, що операції з акціями компанії вельми ризиковані через домінування спекулятивних операцій з ними і через те, що вони підлягають ціновим коливанням. Причиною такого рішення стала стурбованість Агентства фінансовим становищем корпорації. За заявою представників Standard & Poor's Corporation, якщо Daewoo буде неспроможна зменшити борги та позбутися збиткового бізнесу (до якого тепер відноситься і її діяльність в Україні), рейтинг буде падати й далі.
Отримавши таку неприємну оцінку своєї роботи, Daewoo вже через декілька днів оприлюднила план реструктуризації, розроблений спільно з банками- кредиторами. Як повідомила вчора (19 квітня) британська FINANCIAL TIMES, Daewoo планує вже поточного року скоротити свій $49-мільярдний борг вдвічі, тобто зменшити співвідношення боргу до власного капіталу до 200% до кінця року (на початок року ця величина дорівнювала 355%). Експерти, щоправда, не впевнені в коректності таких розрахунків, оскільки до суми боргу не потрапили сукупні борги майже 600 закордонних підприємств корейського конгломерату. Отже, переоцінені борги можуть становити не менше 500% від усіх активів компанії.
У переліку головних заходів щодо оздоровлення — продаж активів, випуск нової емісії акцій і залучення іноземних інвестицій. 1998 року Daewoo підписала меморандум з Newbridge Capital (США) з метою продажу 66 відсотків дочірньої телекомунікаційної компанії (що включає виробництво комунікаційного обладнання, комп'ютерів і запасних частин до автомобілів). Daewoo також веде переговори з японською Nippon про продаж Hankuk Electric Glass — виробника освітлювальних приладів і обладнання, про продаж своїх компаній, зайнятих у важкій промисловості та суднобудуванні, а також про обмін активами з Samsung.
Оскільки Daewoo — друга в Кореї (після Hyundai Motor), і сiмнадцята в світі автобудівна компанія, логічно, що керівництво Корпорації вирішило сконцентруватися на розширенні автомобільного бізнесу. Дійсно, успішна реорганізація цього корейського «чеболя» зробила б виробництво автомобілів головним індустріальним бізнесом Daewoo. Проте такий вибір — дуже дорога справа. Ставка на автомобілебудування вже призвела до збільшення загального боргу на 40 відсотків минулого року. Чи зуміє тепер Daewoo вибратися з боргової ями ще до того, як світова громадськість втратить віру в підприємницькі здібності менеджменту (адже рейтинги — це саме символи віри), чи зуміє вигідно позбутися зайвих активів? На ці запитання відповісти важко, хоча б тому, що реорганізацію корпорації розпочато ще 1997 року, а видимих успіхів досі немає. Взагалі-то, з цієї ж причини неможливо дати відповіді й на запитання, які українська сторона спільного з Daewoo підприємства вважала для себе вирішеними.