Дідусь Хо, острожики та пан Бобринський
В Україні втілюють проєкт маркування туристичних маршрутів малими пластичними формами
У п’яти містах України стартував проєкт «Розробка методології маркування історичних атракцій у малих містах України. Культурна інтервенція в минуле заради подорожі в майбутнє». Проєкт підтримав Український культурний фонд та Міністерство культури й інформаційної політики України. Мета – розробити новий підхід до маркування нових туристичних маршрутів у малих містах. Для цього використовують малі пластичні форми – це фігурки, які маркують матеріальну і нематеріальну історичну спадщину в містах, а також зацікавлюють туристів.
- Ідея маркування туристичних маршрутів малими пластичними формами не є новою. Ми цим надихнулися у Вроцлаві. Малі пластичні форми – це невеличкі фігурки, які ознакують місто, приводять туриста до цікавих місцин. У Вроцлаві на початку реалізації ідеї було 10 таких форм, зараз – 450, і кожна відіграє грає роль. Ми обрали для проєкту малі міста, бо вважаємо їх родзинками, яким несправедливо приділено мало уваги», – розповіла Наталія КЛЮЧНИК, виконавча директорка Асоціації сільських, селищних рад та об’єднаних громад України.
За її словами, основним критерієм для вибору міст для проєкту була наявність команди, яка могла б представити різні категорії громади, людей, які зацікавлені в розвитку і які вже мають ідеї, як розвивати місто. Вона поділилась досвідом, як це відбувалося в Острозі.
- Острог – місто, де, за легендою, проживали племена острогів. Було вивчено історичні події, легенди, і острожани вибрали для себе героїв, які б могли маркувати туристичний простір. Це – острожики. Зреалізували ідею у вигляді образів острожиків та розставили їх так, щоб туди прийшов турист – було вирішено, що турист має побачити, а що почути. Наприклад, аптекар-острожик: він знаходиться на вулицях міста, і ті, хто проїжджатиме, його зустрінуть. До кожного місця – своя легенда, свій образ. Острожики розміщені на лавках, дахах тощо, при цьому всіх їх пов’язує одна ідея. Гостям міста пропонується пройти квест, зчитавши QR-код та набравши певну кількість балів за виконані завдання. В Острозі виготовлено і закінчується встановлення 25 таких форм, наприкінці місяця буде перший квест за ними, - додала Наталія Ключник.
У Бродах, що на Львівщині, громада обрала героєм міста бобра або пана Бобринського. Бобри були та залишаються частиною екосистеми цього регіону, ця тварина зображувалася колись на гербі міста.
- Ми проводили опитування серед мешканців міста, і таким чином було прийнято рішення щодо образу нашого героя. На кожній локації ми зображуємо бобра різними атрибутами: біля фортеці – з гарматою, біля захисного валу з інструментами для креслення, на вокзалі з валізою, – розповіла начальниця відділу інформаційно-аналітичної діяльності та комунікації з громадянами Бродівської міської ради Мирослава ОСТРОВСЬКА.
У місті Полонне, що на Хмельниччині, в рамках проєкту створено 17 туристичних маршрутів, обрано своїх героїв, які маркуватимуть туристичний потенціал міста.
- Коли ми потрапили в програму маркування міст малими архітектурними формами, це стало ідеальною можливістю для того, щоб дати туристам можливість дізнаватися про наше місто. Ми довго думали, але зупинилися на тому, що малою пластичною формо має бути мудрий дідусь, який може навчати людей. Дідусь Хо – це збірний образ. Ми хотіли зробити його з бронзи, але за браком коштів розглядаємо інші матеріали, – розповів Віктор ЯСЬКОВ, радник міського голови м. Полонне.
Фахівці закликають керівництво громад та жителів малих міст проявляти творчу активність та сприяти розвитку своїх населених пунктів у такий спосіб. Адже всі міста мають свою унікальну історію, якою можна ділитися з туристами.
Author
Оксана МиколюкРубрика
День України