Два диспетчери і тридцять лікарів
Планові телемедичні консультації в режимі реального часу почали надавати вінницькі фахівціНа базі Вінницької обласної клінічної лікарні імені Миколи Пирогова запрацював регіональний телемедичний центр. Заявки приймають два диспетчери, а консультації надають тридцять лікарів-спеціалістів. Як розповіла директорка департаменту охорони здоров’я та реабілітації Вінницької ОДА Ольга ЗАДОРОЖНА, система передбачає найкоротший метод проведення консультації, без додаткових форм чи кнопок. Скористатися нею може кожен сімейний лікар чи спеціаліст Центру первинної медико-санітарної допомоги. Для оформлення заявки достатньо навіть телефона. Головне, щоб він «ловив» Інтернет.
«Завдання диспетчера — бути з’єднаним координатором між замовником консультації та надавачем. Консультують лікарі обласної лікарні імені Пирогова та дитячої обласної лікарні. Отримана заявка опрацьовується лікарем та формується висновок. Самі консультації можна отримати як в режимі онлайн, так і офлайн, тобто викликавши лікаря на місце, якщо цього потребує ситуація, — відзначає Ольга Задорожна. — Телемедична програма налагоджена таким чином, що лікар може надати консультацію як з робочого місця, так і з мобільного телефону. Якщо лікар зайнятий, він може відмовитися від виклику та перенаправити консультацію на іншого лікаря»
Наразі до телемедицини залучені заклади первинного, вторинного та третинного рівня згідно із спеціалізаціями та профілями консультування. Це дозволило об’єднати всі заклади охорони здоров’я в єдину мережу як для проведення консультацій та консиліумів, так і для спілкування та обміну досвідом лікарів різних ланок.
«І це важливий момент, особливо коли консультація потрібна літній людині із хронічними недугами або маленькій дитині. Адже тоді залучати потрібно одночасно двох або трьох спеціалістів. Система дозволяє приєднувати до консультації кількох спеціалістів одночасно, — продовжує Ольга Задорожна. — У рамках телемедицини, пацієнту не потрібно ходити по поліклініці, сидіти в черзі та шукати цих спеціалістів, витрачати не один день на консультації. Фахівці можуть провести консиліум, поспілкуватися з пацієнтом в телемедичному режимі та визначитися з діагнозом. Потім зробити висновок, можливо, потрібні ще додаткові обстеження або госпіталізація. І на основі цього формувати чіткий маршрут пацієнта з району. Це зекономить час і збереже здоров’я».
Як повідомляє департамент охорони здоров’я і реабілітації Вінницької ОДА, це тільки перший етап проєкту «Планова телемедицина», який реалізується на Вінниччині. Наразі телемедичний диспетчерський центр розташований на першому поверсі хірургічного корпусу лікарні, займає одну кімнату, яка обладнана технікою. Згодом планують використовувати під телемедичні послуги ще два зали хірургічного комплексу лікарні імені Пирогова. У них проводитимуть консиліуми та обговорення тих випадків, які потребують залучення широкого кола спеціалістів.