Голландський прапор над «Ленінською кузнею»
Для київських суднобудівників це замовлення виявилося унікальним: ніколи раніше їм не доводилося будувати плавзасоби такої довжини — 110 метрів. Голландці, котрі знаються на корабельній справі, повірили в українську якість і не помилилися — судно відповідає всім вимогам Ллойда, а його вартість (DM 1,2 млн.) приблизно на 20% нижча, ніж на західних верф'ях. Будівництво було завершено в короткий термін — за 8 місяців. Хоча, як вважає генеральний директор заводу Петро Боліндар, такі судна можна будувати ще швидше. Пілотний проект передбачає будівництво ще 4 суден для голландської сторони, а це означає, що на найближчу перспективу колектив заводу забезпечений і роботою, й зарплатою. Приклад «Ленкузні» не характерний для галузі, що переживає глибоку кризу, — радше це виняток із правил. Тому й говорити про відродження вітчизняного суднобудування поки що рано. Його передвісником міг би стати спуск на воду хоча б одного судна під українським прапором, але сьогодні така розкіш Україні явно не по кишені.