Перейти до основного вмісту

Книга — наступає. Читачі — не помітили...

В Українському домі триває IV Київська міжнародна книжкова виставка-ярмарок
20 серпня, 00:00
БІЛЯ СТЕНДУ «Дня». КНИЖКИ З «БІБЛІОТЕКИ ГАЗЕТИ» ВИКЛИКАЮТЬ НЕЗМІННИЙ ІНТЕРЕС / ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»

З 18 по 21 серпня в приміщенні Центру ділового і культурного співробітництва «Український дім» проходить ІV Київська міжнародна книжкова виставка-ярмарок. Її головний організатор — Державний комітет телебачення і радіомовлення України. Щороку захід проводиться напередодні святкування Дня незалежності.

Цьогоріч близько 200 українських учасників — від уже знаних «Фоліо», «Факту», «Основ», «Наукової думки», «Піраміди», «Мистецтва», «Граней-Т», «Смолоскипу», «Балтії-друк» до менш відомих регіональних видавництв Донеччини, Сумщини, Тернопільщини... А ще — видавництва Польщі, Росії та Білорусі. І, що важливо, пропоновані книжки — за цінами виробника! А надруковані минулого й позаминулого років, й того нижче! Очевидно, на цінову політику певною мірою вплинуло й те, що цього разу, як і торік, для вітчизняних видавців виставкову площу надано безкоштовно.

На відкритті віце-прем’єр-міністр з гуманітарних питань Іван Васюник зазначив, що з часу проведення Львівського Форуму видавців у Києві (у травні 2008 р. — Ред.), коли була досягнута домовленність влади із громадскістю про спільне напрацювання системи підтримки української книжки, вже дещо зроблено. А саме, у вересні на розгляд Верховної Ради пропонуватиметься пакет нормативно-правових актів, де йтиметься про прийняття закону, що продовжить розповсюджувати пільги на українське книговидання; про пільгову оренду приміщень для книгарень і книговидавництв; про заходи щодо зупинки контрабанди книжкової продукції; про зміну системи держзамовлення і, зокрема, програми «Українська книга», системи її реалізації... Нагадаємо, що лише 15% вітчизняного книжкового ринку — це ринок українських видавничих книгопідприємств. У середньому «найбільші» тиражі української книжки — 3—5 тисяч. На сьогодні на одного жителя України припадає 1,2 книжки, у той час як в країнах ЄС — 6—8. А ще соціологічні дослідження свідчать, що 46% українців не купують книжок — не мають потреби...

І ніби наглядний приклад — відвідини виставки-ярмарку у перший же день: людей мало. А між тим, у програмі заходу безліч цікавих акцій: презентації, зустрічі із письмениками, автограф-сесії, літературні вечори...

Попередній досвід проведення книжкових виставок-ярмарків у столиці відзначався декількома вадами, зокрема, й браком громадської уваги до таких акцій. Інакше кажучи, час полишати оборонні позиції й вирушати у наступ — принаймні, у сфері так званої масової свідомості.

«Як на мене, будь-яка книжкова виставка має кілька завдань, — говорить головний редактор видавництва «Факт» Леонід Фінкельштейн. — Перше — спілкування з читачем. Мені все-таки треба знати, хто мій читач і що йому цікаво придбати. Тому завжди сумую, коли людей на таких ярмарках мало і, звісно ж, радію, коли їх багато. Друге — спілкування поміж нами, видавцями. Вочевидь, ми теж збагачуємо один одного ідеями. Третє і, на мій погляд, найголовніше — робота організазаторів виставки над рекламою. Інакше кажучи, повинен здійснюватися піар акції таким чином, щоб не залишилося жодної людини, яка б хотіла прийти і не змогла. Поки що можу сказати: захід організований добре, а от людей, на превеликий жаль, мало».

«За дизайном, за поліграфічним рівнем книжок ми можемо впевнено виходити, як то кажуть, у люди — у Європу і навіть туди далі, — підсумовує легенда української літератури Борис Олійник. — Єдине, звичайно, тиражі варто підвищити. Це робиться просто, як у всіх цивілізованих державах, — зміною системи податків. Тобто на «заїжджих» гостей, які хочуть стати в нас господарями, більший податок, а частина ця віддається національному книгодрукуванню. І ще я хотів би, аби ми оголосили конкурс на твори про Київську древню Русь, оскільки якось незрозуміло воно випадає із нашої уваги. Як відомо, те, що погано лежить, забирають сусіди і таке враження, що не ми були автохтонами цієї Київської Русі. Одним словом, ще кілька книжкових магазинів залишилося не закритих нашими «національними» героями, так що живемо».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати