«Королева» епізоду
3 грудня в Театрі ім. І.Франка відбудеться бенефіс балетмейстера Наталії Осипенко
Для свого ювілею педагог і репетитор-балетмейстер обрала хореографічну драму «Соло-Мія». Цю постановку можна назвати поетичним освідченням у коханні до легендарної оперної примадонни Соломії Крушельницької та її величності Сцени. На цій виставі глядачі потрапляють у справжнє царство фантазії, музики, вокалу й танцю. Ілюзорне дійство, де реальність і фантазія щільно переплелися, є спільним творчим доробком режисера Олександра Білозуба та балетмейстера Наталії Осипенко (саме за оригінальне й цікаве пластичне прочитання їхня постановка й отримала «Київську пектораль»). До речі, на бенефісі Наталія Аркадіївна також виступить у масовці. Варто зазначити, що колеги-франківці називають Осипенко «Королева епізоду» — настільки ефектно й органічно вона виступає на сцені. Саме Наталія Аркадіївна допомагає артистам знайти характерні жести, ходу або майстерно виконати складне танцювальне «па», підбираючи «ключик» до розкриття характерів різних персонажів. Як вона полюбляє говорити, починаючи роботу: «Слід знайти концепцію руху кожного героя».
Понад чотири десятиліття Н. А. Осипенко не уявляє свого життя без Театру ім. І. Франка, який називає своїм «найбільшим коханням». Вона вчилася ще в студії при театрі, вперше вийшовши на знамениту сцену, маючи за плечима лише досвід танцівниці студії ансамблю ім. П. Вірського, й наче зрослася з нею. Тут вона виступала в багатьох виставах: у масовці й епізодичних ролях (Софія Павлівна — «Майстер і Маргарита», Панночка — «Тев’є-Тевель», учителька танців — «Мартин Боруля»), була танцівницею балету; тут відбувся її педагогічний і балетмейстерський дебют: «Український водевіль», «Шельменко-денщик», «Брат Чичиков», «Віват, королево!», «Соло-Мія», «Кайдашева сім’я» та ін.
Театрали зі стажем можуть пригадати чудову роботу Н. Осипенко, створену разом з чоловіком і партнером Борисом Лук’яновим у театрі «Сузір’я», — «Останній палко закоханий», яку вони поставили й в якій чудово зіграли головні ролі.
Те, що драматичні актори-франківці чудово танцюють, в чималому — заслуга Наталії Аркадієвни. Після її уроків, навіть найнезграбніші починають не лише граційно рухатися, а й такі танцювальні «колінця» показувати, що їх можна на данс-змагання відправляти.
Сьогодні Наталія Осипенко є продовжувачем хореографічних традицій, закладених у театрі Борисом Каменковичем. Вона вчить молоду акторську зміну й у Національному університеті театру, кіно та телебачення ім. Карпенка-Карого. Багато сил і енергії віддає дітям: веде студію при Народному театрі в Борисполі; організовує дефіле модельєрам і моделям з Дитячого театру моди. До речі, деяких її юних вихованців глядачі побачать на вечорі-бенефісі, й, звісно, франківці також привітають свою колегу. Традиційно іменинниці підготує сюрприз «фельдмаршал гумору — капустяний генерал» Лесь Задніпровський зі своєю акторською армією.
«День» вітає Наталію Аркадіївну з ювілеєм. Міцного вам здоров’я, щастя, творчої вигадки та реалізації найзухваліших фантазій. Так тримати!