Перейти до основного вмісту

Київський міст... у Кременчуці?

Міськадміністрація пропонує винести майбутній міст за межі столиці
11 вересня, 00:00

Схоже, Києву так і не пощастить обзавестися шестирядним мостом із залізницею через Дніпро. Принаймні як повідомив учора журналістiв міністр транспорту Георгій Кирпа, будівництво моста в районі Харківського масиву виявилося столичній владі непотрібним. І якщо ще два тижні тому Олександр Омельченко сприймав подарунок Мінтрансу із вдячністю і бажанням всіляко йому сприяти, то нині раптом з’явилися вагомі аргументи недоцільності будівництва. Наприклад, виявилося, що згідно з нормативами цивільної оборони, берегоз’єднуючі об’єкти повинні знаходитися на значній відстані один від одного, оскільки, якщо трапиться природний катаклізм або... бомбардування, розташовані поряд мости (а в районі передбачуваного будівництва вже знаходяться міст Патона і Південний) мають усі шанси зруйнуватися. Тому один із варіантів, який запропонував столичний мер — взагалі винести подібну споруду за місто. На що керівник транспортного відомства відреагував досить різко: «Давайте ще в Кременчуці побудуємо київський міст».

Наступний вагомий, на думку міської влади, аргумент — занадто великі зміни. Якщо будувати за наміченим Мінтрансом проектом — і, до речі, повністю на його кошти — міст ніби порушить «екстер’єр» міста. Аргументи Г. Кирпи — споруда через Дніпро пройде якраз через промзону і завдяки шестирядності допоможе розвантажити від МАЗів та КАМАЗів центральну частину міста — столичній владі видаються непереконливими. Минулого тижня О. Омельченко заявив, що над питанням будівництва ще треба думати, економічно його обгрунтовувати і «підганяти» під інтереси столиці.

Що ж до економічного обгрунтування, то Г. Кирпа не піддає сумніву жоден пункт. Судіть самі, заявив він журналістам: вартість проекту — 1,5 млрд. гривень. Кредит пропонується під майже жартівливі 4 відсотки. Будівництво повинно було здійснюватися за допомогою стійких і надійних японських технологій... «Але завдяки амбіціям однієї людини нам не дають вирішити транспортну проблему Києва, а заодно і прискорити будівництво швидкісної лінії на Лівобережну Україну і другого залізничного вокзалу», сказав Георгій Кирпа.

Щоправда, задумавши спорудити «притулок» для поїздів у вигляді техстанції, Мінтранс знову зіткнувся з активною опозицією. Цього разу в особі жителів міста Вишневе. Скориставшись випадком, групка останніх учора навіть вишикувалася з гнівними плакатами під будівлею «Укрзалізниці» і, не пропускаючи жодного журналіста, з бурхливою жестикуляцією розповідала про свої проблеми. Полягають же вони ось в чому. Кабінет Міністрів затвердив будівництво у Вишневому технічної пасажирської станції Київського залізничного вузла. Але, на думку депутатів місцевої міськради, виконавча влада «запалила зелене світло» стражданню жителів. Проживати у ста метрах від місця, де цілодобово буде чути стукіт коліс, — перспектива не з приємних. Більше того, жителі Вишневого створили навіть координаційну раду з питань захисту міста від будівництва екологічно небезпечного об’єкта. І на проведених мітингах вони заявляють, що, по-перше, Мінтранс ставить хрест на перспективах розвитку населеного пункту, а по-друге — діє протизаконно, оскільки вибрана під будівництво ділянка землі належить одному з державних агропромислових підприємств. І для того, щоб змінити «статус» ділянки, необхідне не лише рішення Києво-Святошинської та Київської рад, але й Верховної Ради, оскільки йдеться про вилучення із сільськогосподарського користування ділянки орної землі.

Міністр транспорту відповів, що жителі Вишневого згущають фарби. Ні про які 100 метрів і мови немає — на цій відстані будуть знаходиться лише ворота техстанції, а роботи будуть вестися вдалині від забудов. Реакція ж місцевих жителів, на його погляд, — черговий випадок необгрунтованого опору проти поліпшення транспортної інфраструктури країни.

ДО РЕЧІ

У період із січня по серпень 2003 року Державна адміністрація залізничного транспорту «Укрзалізниця» безплатно надала послуги щодо перевезення близько 1,5 мільйона дітей на суму 15 млн. грн. Як повідомляє Інтерфакс-Україна, починаючи з 2000 року «Укрзалізниця» постійно надає благодійницьку допомогу щодо безплатних перевезень дітей. За даними головного пасажирського управління «Укрзалізниці», з серпня 2000 року по вересень 2003 загалом перевезено понад 10 мільйонів дітей, що еквівалентно 116 млн. грн. витрат. Зокрема в 2000 році — понад 3 млн. чоловік (50 млн. грн.), у 2001 — 2,7 млн. чоловік (22,4 млн. грн.). «Укрзалізниця» безплатно перевозить дітей-сиріт і дітей, які залишилися без батьківської опіки, дітей-інвалідів, дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віком до 16 років. У 2003 році, крім вказаних категорій, благодійницька допомога надавалася дітям військовослужбовців та працівників правоохоронних органів, якi загинули під час виконання службових обов’язків, дітям шахтарів, якi загинули.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати