Національна опера сподівається спіймати свою «Жар-птицю»
21 січня відбудеться перша постановка балету Ігоря Стравинського «Жар-птиця» на київській сцені. Вона здійснюється в рекордно короткі терміни — усього за двадцять днів. Ні, це не «великий почин» і не прагнення відзвітувати до знаменної дати, а жорсткі реалії сьогоднішнього дня й ринкової економіки. Замовник балету — відоме німецьке концертне агентство «Ландграф» — запланувало гастролі з цією прем'єрою театру на кінець січня і лютий. А тут хочеш — не хочеш, а крутися, дотримуйся умов договору. Проте, як вважають постановники, аврал не повинен позначитися на якості спектаклю. Працюють професіонали: хореограф Віктор Литвинов, диригент Володимир Кожухар, художник Марія Левитська, а також виконавці головних партій Олена Філіп'єва, Тетяна Голякова, Дмитро Клявін, Денис Матвієнко, Артем Дацишин і Леонід Сарафанов.
«Дуже хочемо, щоб наша нова версія спектаклю не програла першоджерелу, що стало класикою. Її було показано трупою Сергія Дягілєва під час «Російських сезонів» у Парижі в червні 1910 року, — підкреслив балетмейстер В. Литвинов. — Відкрию маленький секрет. У нас Кощій Безсмертний Дівчину-красуню сприймає як набоковську Лоліту. Ми спробували зробити красиву казку в істинно слов'янському колориті». У музикантів виникли свої труднощі. Довелося звертатися до архівів, щоб знайти ноти в повному авторському обсязі. Більш того, зі ста оркестрантів на гастролі поїде лише половина. Значить — треба встигнути зробити партитури і фонограми, адже на Заході дуже сувора й вимоглива публіка.
І все ж у театрі — піднесений настрій. Таке враження, що в постановочної групи відкрилося друге дихання й колосальні перевантаження на них не впливають: лише перед Новим роком та ж команда випустила прем'єру «Вікінгів» і фактично жодного дня не відпочивала. Зі слів генерального директора театру Петра Чуприни, їх колектив перебудовує свою роботу. Тепер працюють під замовлення, а не за надуманими планами. Він сподівається, що гнучка репертуарна політика дозволить Національній опері України не розгубити кадри, завантажити всіх творчих працівників цікавою роботою, вирішити фінансові проблеми і, найголовніше, радувати глядачів хорошими спектаклями.