Не за сценарієм
Позавчора під час вистави «1001 пристрасть, або Дрібниці життя» на сцені помер Олександр Бондаренко
Відомому акторові Національного академічного театру російської драми ім. Лесі Українки було 52 роки. Коли приїхала швидка допомога, лікарі нічим вже допомогти не змогли, і констатували смерть. За словами колег, Бондаренко закінчував монолог, тримаючи в руці згорток, що імітує немовля (в оповіданні «Беззаконня» він грав роль поміщика, якому підкинули дитину). Раптово Олександр Вікторович виронив з рук реквізит, і впав... Глядачі навіть не відразу зрозуміли, що акторові дійсно погано, і що це падіння не за сценарієм. До речі, вистава, яка стала фатальною в долі Олександра Бондаренко, — постановка-колаж, в основі якої чеховські «Строкаті оповідання» («Дочка Альбіона», «Довгий язик», «Обивателі», «Гаманець», «Беззаконня»). Виставу було створено два роки тому на основі самостійних акторських робіт.
Олександр Вікторович Бондаренко — корінний киянин. 1983 року закінчив Київський інститут театрального мистецтва ім. І.К. Карпенка-Карого. З 1984-го пов’язав свою творчу долю з Театром російської драми ім. Лесі Українки. Народний артист України, лауреат Державної премії України ім. О.Довженка, знімався в кіно і серіалах. Володів трагікомічним даром, чудово співав.
— У Олександра було дивне поєднання — високий акторський талант чудової людини, — розповів завідувач літературним відділенням Російської драми Борис КУРІЦИН. — В акторському середовищі такі якості — рідкість! Він був дуже доброзичливою, м’якою людиною, з приголомшливим почуттям гумору і незвичайно талановитим актором із трагіфарсовим талантом. А це теж в сьогоднішньому театрі рідкісний дар. Коли Бондаренко пішов із життя, на просторі українського театру ця ніша спорожніла!.. Він мав пристрасть до роботи, будучи досить відомим і солідним актором, Бондаренко із задоволенням брав участь у самостійних роботах. Він також мав гарне відчуття драматургії і акторсько-режисерський погляд, що допомагав йому у створенні ролей. Практично всі його пропозиції підтримувалися керівництвом нашого театру і відразу йшли в роботу. Можна пригадати такі успіхи, як «Виграшний квиток», створений разом із Надією Кондратовською і чеховське оповідання «Беззаконня» (що увійшло до вистави «1001 пристрасть, або Дрібниці життя»), яке стало фінальним у його житті. Олександр був сповнений планів. Він хотів зіграти оповідання Горького «Жінка з блакитними очима» (це була б його самостійна робота). У них з Надею був чудовий дует не лише у житті, а й на сцені. Вони обоє приголомшливо співали (як професійні вокалісти), виконували кожну пісню як маленьку виставу. Глядачі дуже любили Бондаренко, і кожну його появу на сцені зустрічали оваціями. Сашка поважали і любили колеги. Кажуть, що такий відхід з життя, коли актор вмирає на сцені — милість, але мені здається, що Бог все-таки рано забрав його до себе. Для колективу театру смерть Олександра — трагедія, це трагедія і для родини, і для друзів, і для прихильників творчості Бондаренко.
— Звістка про смерть Сашка стала для мене шоком, — зізнався народний артист України Олександр БИСТРУШКІН. — Ми були знайомі багато-багато років. Він дуже серйозно ставився до своєї професії і викладався на сцені стовідсотково. Міг зіграти високу драму і легку комедію. Його любили глядачі. Саша був чудовим сім’янином, а їхня пара з Надею Кондратовською була зразком. Дуже добрий, світлий, з тонким почуттям гумору чоловік. Коли йдуть із життя такі чудові люди — це дуже боляче.
Випуск газети №:
№17, (2013)Рубрика
День України