Образ Возницького — в «Постатях»
У Львові представили альбом «Володар камінного персня»![](/sites/default/files/main/articles/17012013/2voznickiy.jpg)
«День» уже повідомляв про те, що у Львові готується до друку альбом «Володар камінного персня», присвячений світлої пам’яті директора Львівської галереї мистецтв, Герою України Борисові Возницькому (1926 — 2012), який вибудував єдиний у своєму роді «Музей музеїв», врятувавши від руйнації численні пам’ятки історії та культури, зберігши для нас шедеври іконописця Іова Конзелевича та скульптора Іоана Георгія Пінзеля, збагативши нашу національну спадщину тим, що брав активну участь у відбудові та музеєфікації Батурина, створенні «Мистецького Арсеналу», організації численних виставок в Україні та за її межами (див. публікацію від 20 грудня 2012 року). Кілька днів тому автори, а це лауреати Шевченківської премії — письменник Роман Лубківський та фотомитець Василь Пилип’юк, — представили видання широкій публіці. У книжці використано фрагменти інтерв’ю, уривки з досліджень Бориса Возницького, а також роздуми самого академіка Возницького, взяті з його щоденника.
Альбом вийшов у видавництві «Світло й тінь» у серії «Постаті». Представлення відбулося за участю голови Львівської обласної державної адміністрації Михайла Костюка, генерального директора Львівської галереї мистецтв Лариси Разінкової, Героя України Юрія Шухевича, мистецтвознавців та музейників.
— ...Бориса Возницького нема ким замінити, — зазначив на презентації директор Львівського історичного музею Богдан Чайковський. — Він у всьому був для нас прикладом...
— У мене не виходить з голови виставка Пінзеля в Луврі — як дивилися на скульптури українського майстра європейці, японці, — сказав голова ЛОДА Михайло Костюк. — Гадаю, це потужний посил до світового співтовариства про те, що може Україна та українці...
Задум створення альбому «Володар камінного персня» виник ще за життя Бориса Возницького. Але поки автори і видавці робили селекцію з величезної кількості інформації, сталося непоправне — 23 травня 2012 року Борис Григорович загинув у автокатастрофі... Отже, проект зазнав корекції: автори доповнили видання текстовими та фотоматеріалами з дитинства і молодих років Бориса Григоровича, бо без них неможливо збагнути цілісний образ «Володаря єдиного персня», який став символом універсального таланту видатного мистецтвознавця, музейника й культуролога.