Один платить, двоє — ні
Працівники місцевого тролейбусного управління вирішили з’ясувати, кого ж вони все- таки перевозять. Точніше — яким є співвідношення тих, хто оплачує свій проїзд, і хто користується правом їздити безплатно. Протягом робочого дня, видаючи пасажирам тролейбусів звичайні талончики, водночас пільговикам, які платити не зобов’язані, на всіх маршрутах видавали талончики іншого типу. Цікаво, що доходило навіть до курйозів: дехто рішуче відмовлявся їх брати, лякаючись, що це якось пов’язано з податковою і від нього будуть щось вимагати...
Потім тест-акцію повторили у вихідний. Iз розрахунку за місяць загальний коефіцієнт співвідношення різних категорій пасажирів склав 1,97. Тобто фактично дві третини пасажирів — пільговики. Це узагальнений результат. Але дані щодо різних маршрутів неоднакові. Приміром, тролейбус номер 3 перевозить безплатних пасажирів у 5 разів більше, ніж платних, а тролейбус номер 10 — більш ніж у 7 разів!
Ще кілька років тому ситуація була кардинально іншою. Проте за умови подорожчання проїзду у маршрутних таксі (питання про це зараз розглядається) близько четвертої частини сумчан, за оцінками фахівців, мають пересісти у тролейбуси.
Найболючіша проблема сумських тролейбусників — замортизованість транспорту. З 93-х наявних пасажирських одиниць у 79-и закінчився строк експлуатації, багато коштів доводиться вкладати у ремонт. Разом з тим тролейбусне управління планує певні прогресивні нововведення. Як-от, одноденні проїзні квитки для учнів за ціною 10 копійок і студентів за ціною 15 копійок. Це зробить їх значно доступнішими. Десь із листопада планується ввести в реалізацію також особливі проїзні, яких у Сумах ще не було, — їхня вартість зменшуватиметься з кожним днем, залежно від того, скільки часу залишилось до кінця місяця. Навіть останнього дня можна буде купити проїзний — уже за копійки — і кататися досхочу.
У серпні нинішнього року виповнюється 35 років з того дня, коли в Сумах вийшов на лінію перший тролейбус.