Олександр КАРПОВ: «Меншості віддадуть три комітети»
— На порядку денному координаційної ради розглядалося два питання. Перше стосувалося перерозподілу керівних посад у комітетах Верховної Ради та напрацювання проектів відповідних документів, і друге — участі парламентської більшості у формуванні уряду. В ході засідання було розглянуто два базовi документи: договір про участь парламентської більшості у формуванні уряду на конституційних засадах і політичну угоду між цією парламентською більшістю та урядом, сформованим на коаліційних засадах. Договір, який вирішено взяти за основу, потребує доопрацювання з урахуванням пропозицій робочої групи. Думаю, вже на початку наступного тижня на черговому засіданні координаційної ради буде розглянуто кінцеву редакцію документа, доопрацьованого робочою групою.
— Скільки заяв про входження до складу більшості є на сьогодні?
— Поки що рано висловлювати припущення чи прогнози щодо можливої кількості сформованої більшості. До вівторка планується сформувати остаточний список, який пройде реєстрацію в секретаріаті ВР.
— Тепер щодо розглянутих на засіданні питань. По якій лінії вестиметься перерозподіл комітетів?
— Це питання остаточно не вирішено. Наразі меншості планується віддати три комітети (зокрема, комітет з питань свободи слова та інформації, а також комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності). Всі інші комітети мають відійти до більшості. Думаю, на цьому етапі будуть вестися переговори з урахуванням додаткових пропозицій.
— Чому використовуєте термін «меншість»? Чи ведуться переговори з «Нашою Україною» про входження до більшості?
— Використовується термін «меншість», а не «опозиція», оскільки організаційно опозиції як такої не існує. Щодо другої частини запитання. Всі переговори, які велися до сьогодні, закінчено. Ми свою позицію заявили чітко і зрозуміло. А необхідності вести додаткові переговори про приєднання чи входження до більшості немає. Всі депутатські групи і фракції можуть ввійти до складу парламентської більшості лише за умови підтримки ними установчих документів, розроблених парламентською більшістю. Тобто, якщо базові документи підтримуються — входження або приєднання можливе, якщо не підтримуються — вступає в силу альтернативна схема. (Скажімо, створюється альтернативний документ між парламентською більшістю та, умовно кажучи, «Нашою Україною», де чітко визначається предмет співпраці). Тільки на цих засадах може вестись розмова про будь-який з варіантів приєднання, входження чи підготовку окремого документа про співпрацю.
— Чи готуються пропозиції по кандидатурах в уряд та кандидатурі прем’єр-міністра?
— Поки що такі пропозиції не готуються, оскільки потребують доопрацювань матричні документи, — договір та політична угода. Лише після того, як відбудеться їхнє доопрацювання та кінцеве прийняття, можна буде вести розмову про персоналії.