Парад «казкарів»
Відкрився Міжнародний фестиваль театрів ляльокЦей творчий форум відбувається у нашій столиці вже п’ятий раз. Як зазначили організатори, фестиваль завжди з нетерпінням чекають не лише діти, а й дорослі бо тут можна побачити найцікавіші вистави з різних театрів та країн, скласти певну картину творчих пошуків режисерів та акторів-лялькарів. Цьогорічний «парад казок», як інколи називають глядачі київський фестиваль, розпочав польський колектив з театру ляльки та актора «Пінокіо» (Лодзь) виставою «Рок і Троль», яку з цікавістю подивилися маленькі глядачі. У неділю та понеділок фестивальну естафету підхопили сербські майстри та полтавчани з киянами.
— Усього виступлять 12 колективів, які представляють мистецтво та творче обличчя лялькових театрів Сербії, Польщі, Білорусі, а також наші колеги з Черкас, Донецька, Полтави, Ужгорода, Рівного та столиці (Київський академічний театр ляльок, на базі якого проходить фестиваль, Театральна майстерня — театр маріонеток, Київський міський театр ляльок), — розказав «Дню» керівник літературної частини Театру ляльок Ілля Поволоцький. — Якщо уважно почитати афішу, то ви побачити наскільки різноманітні постановки презентує наш фестиваль. Глядачі різного віку та уподобання зможуть вибрати те, що їх найбільше зацікавить. Багато є розважальних вистав, а також можна побачити творчі пошуки. Наприклад, я з нетерпінням чекаю виступів Брестського театру ляльок (вони покажуть «Стрибаючу принцесу» В. Дворжського) та Закарпатського обласного театру ляльок «Бавка», які привезуть «Недотепу з вертепу» Д. Кешеля. Наш колектив презентує чотири свої роботи: для дітей — казки «Егле-королева вужів» та «Івасика-Телесика», для сімейного перегляду — «Лісову казку» (це сценічна версія знаменитої поеми Лесі Українки у редакції Л. Потапова), а також виставу для дорослих «Декамерон», поставлену В. Масловим за мотивами Дж. Бокаччо. Ми вважаємо, що потрібно ставити вистави для різних вікових категорій і цей курс тримаємо послідовно. Треба зазначити, що нині головна проблема всіх лялькових колективів — брак високої драматургії. Сьогодні лише сподвижники-драматурги продовжують спеціально писати для лялькових театрів, а тому постановки здебільшого схожі на шоу, а важливі теми піднімаються коли театри звертаються до класики. Величезною проблемою є і те, кому передати знання. Добре, що це зрозуміли у Національному університеті театру, кіно і телебаченні ім. Карпенка- Карого, який є «кузнею» спеціалістів для українських лялькових театрів...
На фестивалі свої творчі пошуки презентував публіці відомий київський режисер Михайло Яремчук. Його версія «Макбет» за Шекспіром Театру маріонеток, з одного боку — філософська, а, з другого — ігрова, викликала величезний інтерес не лише у глядачів, а й у критиків. (Інтерв’ю з Яремчуком надруковано у № 137). Донеччани привезли на розсуд публіки фольклорні фантазії за мотивами гоголівської «Ночі на Івана Купала», а Київський міський театр ляльок сьогодні покаже виставу для дорослих «Наталка Полтавка» Котляревського. Як вважають організатори, фестивальний репертуар дає змогу кожному глядачу вибрати саме те, що йому до душі, а почесну місію закривати ляльковий форум доручено театру «Бавка» (закарпатці покажуть «Недотепу із вертепу»).