«Пляшку миру» ще не розпито
Але ні люлька миру ще не розкурена, ні «пляшка миру» ще не відкоркована — говорити про те, що конфлікт ліквідовано, ще зарано. Керівництво «Сармата» продовжує займати досить войовничу позицію, звертаючи увагу громадськості на те, що національні ринки пива більшості країн світу контролюються, як правило, 2-3 компаніями. При такій високій концентрації на закордонних ринках пива його якість, стверджують на «Сарматі», не лише не погіршилася, а постійно поліпшується. А концентрація ринку, підкреслюють на донецькому підприємстві, неможлива без злиття або поглинання, при якому покупець пропонує акціонерам вигідніші умови продажу акцій, ніж топ-менеджери, які практично завжди протидіють покупцям. На думку керівництва «Сармата», світовий досвід пояснює подібні дії тим, що на підприємствах, де акції розпорошені між дрібними акціонерами, при поглинанні страждає не акціонер, а вищі менеджери, які зазвичай не допускають над собою реального контролю з боку акціонерів і, домагаючись отримання на своє ім’я довіреності, контролюють себе самі. «Користуючись таким станом речей, а також завдяки незнанню акціонерами своїх прав, вищі менеджери під страхом звільнення або наклеювання ярликів намагаються всіма силами не допустити приходу акціонера, який встановить ефективний контроль», — заявили Інтерфаксу-Україна в ЗАТ «Сармат». Словом, пивний конфлікт перейшов у затяжну стадію, здатну спричинити численні судові розгляди. Як сказали «Дню» у відділі маркетингу ЗАТ «Оболонь», дата чергових зборів акціонерів поки не відома.