Пост №1 — кожному підприємству
Кабмін зживається з роллю узаконеного рекетираНа думку багатьох експертів, це є абсолютно нереальним (нагадаємо, що при обговоренні цього параметра у ВР фігурували показники від 4 до 8% від ВВП), зате відповідає вимогам міжнародних фінансових організацій.
Перший заступник міністра фінансів С. Буковинський повідомив, що при збереженні на майбутній рік існуючого порядку розподілу джерел доходів між державними й місцевими бюджетами обсяг доходної частини держбюджету прогнозується в сумі 19,1 млрд. гривень, що становить 90,5% від затверджених показників на 1998 рік. Витратну частину бюджету визначено в розмірі 27,9 млрд. гривень, у тому числі держбюджету — в сумі 20,8 млрд. гривень (відповідно на 3,7 млрд. гривень менше від обсягу витрат бюджету-98). Правда, скорочення витрат (що уряд підносить як велику перемогу) має малозначні наслідки, враховуючи, що КМ просто намагається підвести законодавчу базу під нинішній стан речей, коли бюджетні витрати не фінансуються внаслідок відсутності доходів. За ідеєю, реформування податкової системи, про яку в черговий раз багато й довго говорилося на засіданні уряду, повинно привести до збільшення доходів. Однак методи насильного поповнення держскарбниці, що стали традиційними, примушують засумніватися у реальності пропонованих реформ. Хоч раніше І. Мітюков попереджав про грядущі новини у стягуванні податків, вони, як і очікувалося, виявилися, по суті, розширенням повноважень Податкової адміністрації. Прем'єр-міністр доручив ДПА ввести на підприємствах-боржниках з платежів до бюджету спеціальні податкові пости. Вони здійснюватимуть контроль за реалізацією виготовленої продукції та сплатою податків до бюджетів всіх рівнів, а також за здійснення товарообмінних операцій. Згідно з розпорядженням В. Пустовойтенка, правоохоронні органи зобов'язані сприяти податковим службам в організації діяльності таких «поліцейських» постів. По суті, це означає, що держава остаточно зжилося з роллю професійного рекетира.
I