Реформа: нові кроки для МВС
«Сервісні центри — це пережиток старих часів, їх потрібно передавати в «Єдине вікно» при облдержадміністраціях», — експертМіністр внутрішніх справ Арсен Аваков у своєму Facebook анонсував такі кроки у реформуванні МВС. «Запускаємо кілька нових проектів (кроків) реформи МВС — зокрема створення системи справді оновлених сервісних центрів МВС по всій країні, завершення формування спецпідрозділу КОРД (Корпус оперативно-раптової дії). Створення нової системи дільничних інспекторів, реформу кримінального блоку», — зазначив Аваков.
Заяву очільника МВС «Дню» прокоментував правознавець-кримінолог Олег МАРТИНЕНКО:
— Щодо сервісних центрів, то це пережиток старих часів, цього не повинно бути в системі МВС. Їх потрібно передавати в ті сервісні центри, що існують при ОДА, — так зване «Єдине вікно». Бо те, що ці центри існують окремо, є лише ще одним способом збереження корупції.
Якщо говорити про КОРД, то спецпідрозділ, безумовно, повинен бути. Інша справа, що потрібно визначити межі його повноважень у період, коли формуватиметься цей підрозділ.
Дільничні як нормальна частина правоохоронної системи просто зобов’язані бути. І якщо говорити про західний досвід, зокрема США, то вони лише відтворювали стару, ще радянську систему дільничних, котра чудово працювала. Тому нічого революційного тут вигадати неможливо.
Якщо згадувати попередній досвід реформ Арсена Авакова, то він із усього пакету реформ, розробленого ще два роки тому, реалізував лише три з них.
Перше — це ліквідація Управління по боротьбі з організованою злочинністю. Друге — розпочав формування спецпідрозділу КОРД. І третє — він підтримав «Самборський експеримент». Останнє — реформа у чистому вигляді, бо це розбивка структурних підрозділів на базові та польові, що забезпечує кращу взаємодію поліції та громадян. Ця ініціатива поки що діє на території трьох областей: Харківської, Київської та Львівської.
Усе це власні українські реформи, розроблені правоохоронцями, підтримані правозахисниками і пов’язані зі структурними змінами в поліції. Грузинська ж гілка реформ — це зміна форми, нові автомобілі та добір нових людей.