Ще небезпечніше
Кожні дві години на українських дорогах гине людинаУкраїна потрапила до групи країн найвищого ризику щодо безпеки пішоходів. Сьогодні ймовірність потрапити в дорожньо-транспортну пригоду зі смертельним наслідком в Україні в п’ять разів вища ніж у західноєвропейських країнах. Кожні 16 хвилин в Україні трапляється дорожньо-транспортна пригода, майже кожні дві години гине людина. В Україні збитки від ДТП, за українською методикою підрахунку, становлять 1,4% ВВП, а за міжнародною — 3,5%. Водночас автомобілізація в Україні динамічно розвивається. Через десять років кількість автомобілів подвоїться, а ризики аварійності значно зростуть...
Тому Міністерство транспорту та зв’язку України заявляє про необхідність вжити рішучих заходів для підвищення безпеки дорожнього руху в країні, повідомляє obozrevatel.com. З цією метою фахівцями міністерства розроблено проект Концепції підвищення безпеки дорожнього руху. Міністр транспорту та зв’язку України Віктор Бондар передав документ для обговорення до зацікавлених міністерств та відомств. У ньому, зокрема, зазначається, що 2005 року знову досягнуто рівня найгіршого 1990 року щодо постраждалих у ДТП. За 2005 рік в Україні зареєстровано понад 46 тис. ДТП, в яких загинуло більше 7000 й поранено близько 56 тис. чоловік.
Основна причина, що зумовила таку ситуацію, — це, передусім, неефективна система державного управління безпекою дорожнього руху. Також відсутній аналіз причин ДТП та проблем безпеки дорожнього руху. Крім того, сьогоднішня система надання медичної допомоги потерпілим у ДТП є недосконалою, стан вулиць та доріг становить небезпеку для учасників дорожнього руху.
Головною вадою діючої в Україні системи управління безпекою дорожнього руху, як вважають у Мінтрансі, є відсутність розподілу функцій виконання та функцій контролю за забезпеченням безпеки дорожнього руху між виконавчими органами та щодо відповідальності виконавців за неналежне виконання покладених на них функцій.
Оскільки теперішня система аналізу аварійності автомобільного транспорту є недосконалою, тому розробники концепції пропонують створити реєстр ДТП, що мали тяжкі наслідки, з метою аналізу та управлінського реагування, коригування правил, вимог, стандартів, програм, одержання інформації про ДТП від страховиків, відповідної підготовки водіїв, планування попереджувальної роботи, оцінки профілактичної роботи державних органів та суб’єктів господарювання. Має бути переглянута система підготовки водіїв, цілі й програми підготовки, робочі плани з метою посилення теоретичної та практичної підготовки для убезпечення дорожнього руху. Досвід багатьох країн свідчить, констатується зокрема в проекті Концепції підвищення безпеки дорожнього руху, що ефективною є політика примусу, яка шляхом фіксації порушень системами відеонагляду призвела до принципового зменшення кількості порушень із перевищенням швидкості та тяжкими наслідками ДТП. На підставі концепції передбачається розробити Державну програму убезпечення дорожнього руху, основною метою якої має стати зменшення загиблих у ДТП удвічі порівняно з 2004 роком. Міністр транспорту та зв’язку України Віктор Бондар пропонує обговорити й схвалити проект Концепції підвищення безпеки дорожнього руху, розроблений фахівцями міністерства, та зазначає, що концепція й програма 2006 року не повинні бути відомчими, а мають бути відкритими для контролю з боку суспільства, громадських організацій та ЗМІ.
Випуск газети №:
№73, (2006)Рубрика
День України