Швидкісними поїздами та біотуалетами
порадують пасажирів «Укрзалізниці»За його словами, робота над радикальним оновленням рухомого активу українських залізниць розвернеться на дніпропетровських машинобудівних підприємствах — електровозобудівному та вагоноремонтному заводах. На НПО «ДЕВЗ», де ще 1995 року було випущено дослідний зразок першого вітчизняного електровоза ДЕ-1, а пізніше було налагоджено й серійне виробництво, тепер за участю фірми «Сіменс» почали розробку новітньої моделі ДС-3. Фірма «Сіменс» постачатиме перетворювач електронної системи управління. Все інше зроблять і зберуть на вітчизняних підприємствах. Новий електровоз вартістю в 4,25 млн. дойчемарок буде дешевше європейських аналогів приблизно на чверть, при цьому він абсолютно не поступатиметься за технічними характеристиками та можливістю розвивати швидкість до 100 км/год. Передбачається, що перше замовлення на ці машини становитиме 100 одиниць. А загалом українським залізницям, де рухомий склад за минулі роки значно застарів і зруйнувався, буде потрібно не менше ніж 1,5 тисячі локомотивів.
Революційні зміни, судячи з усього, відбудуться й у вагонобудуванні. На Дніпропетровському вагоноремонтному заводі, де вже освоїли передову іспанську технологію реставрації вагонів, тепер мають намір випускати власну продукцію європейського класу. Буквально через рік на рейки стануть вагони, обладнані кондиціонерами та біотуалетами. Потреба в цьому виді рухомого складу чимала — близько 10 тисяч пасажирських вагонів. За словами Юрія Кирпи, нинішнє фінансове становище «Укрзалізніці», яка одержує щодня 30 млн. грн. «живими» грошима, дозволяє взяти участь у здійсненні цих масштабних проектів. На сьогодні залізниці України є головним видом транспорту країни — ними перевозиться близько 90% усіх вантажів і 60% пасажирів.