Ставка на швидкість
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20031217/4229-2-3.jpg)
Учора пізно ввечері від платформи Київського вокзалу вирушив у свій перший регулярний рейс новий поїзд Київ — Краків, оснащений автоматичною системою переходу з широкої колії на вузьку. Крім значної економії часу перебування в дорозі (аж 5 годин!), його пасажири змогли по заслузі оцінити високий рівень комфорту й сервісу. За словами міністра транспорту України Георгія Кірпи, залізничники зробили все, щоб позбавити вагони й купе безрадісного «стереотипу гуртожитку». «Вже готуємося до майбутнього наближення до ЄС», — пожартував міністр.
Українська залізниця сьогодні робить ставку на швидкість: у недалекому майбутньому почне діяти швидкісна ділянка Київ — Полтава, на якій поїзди «розганятимуться» до 200 км/год. Це дозволить охопити швидкісним сполученням практично всю Лівобережну Україну, від Полтави йдуть відгалуження на Харків, Луганськ, Дніпропетровськ, Донецьк і Сімферополь. За словами Г. Кірпи, збільшення швидкості руху вдвічі дозволить зекономити на закупівлі та експлуатації вагонів майже 5 млрд. грн. На трасі швидкісного поїзда буде проведено модернізацію залізничного полотна і повну реконструкцію інженерних споруд. Протягом двох років Мінтранс вивчав питання, як бути з існуючими залізничними вокзалами. Зрештою було вирішено відмовитися від ідеї будівництва нових вокзалів за міською межею і використати діючі. Г. Кірпа пояснює це тим, що будівництво нових вокзалів за межами міст не має сенсу, оскільки це потребуватиме додаткових часових витрат на доставку пасажирів до місця посадки. Для того, щоб не втратити швидкість, відзначив Г. Кірпа, потрібно, щоб відстань від вокзалу до швидкісної траси поїзд долав за 5, максимум — 10 хвилин.
Складовою частиною проекту стане будівництво нового вокзалу в Києві в районі Дарниці, яке намічено завершити в 2005 році. Новий вокзал дозволить створити зручний транспортний вузол на лівому березі Дніпра. Одночасно з ним, починаючи з березня 2004 року, вестимуть будівництво нового автомобільно-залізничного переходу через Дніпро, вартість будівництва якого оцінюється у 2 млн. гривень.