Світлана ЗОРIНА: Для держави немає різниці між пивом та ... книгою

З особливостями українського бізнес-простору Світлана Зоріна знайома не з чуток. Вивчити закони вітчизняного ринку примусив власний сумний досвід. Як наслідок, Світлана написала про це книжку «Наїзд» — про взаємини правоохоронних органів і бізнесменів. Пізніше література стала основним бізнесом Зоріної — організована нею мережа книжкових супермаркетів «Буква» відома сьогодні в усій Україні.
Учора Світлана Зоріна була в гостях у «Дня». Розмовляли про тіньовий книжковий ринок та ступінь його криміналізації, про те, хто повинен лобіювати інтереси книговидавців, чому бізнес повинен бути поза політикою, чого найбільше бояться українські бізнесмени, чи можна судитися з державою та які наслідки торішнього введення ПДВ на книжку.
Зачіпаючи останнє, найболючіше для українських видавців питання, Світлана Зоріна сказала, що з моменту введення ПДВ на книговидання обсяги продажу української книги впали на 80%. «Ми не проти ПДВ. Чим більше уніфікована система оподаткування, тим простіше. Але при цьому для кожної галузі повинна бути своя регуляторна політика», — вважає директор «Букви». З виниклої ситуації постає, що різниці між, наприклад, виробництвом пива та видавництвом книжок просто не існує.
Докладно про нашу розмову зі Світланою Зоріною читайте в найближчих номерах «Дня».
До речі, завтра в новому супермаркеті «Буква», який розташований на 3-й лінії «Глобуса», відбудеться презентація останньої книжки Світлани Зоріної «Держателі акцій безумних ідей».