Святкування Нового року... в борг
Українці планують погуляти в середньому майже на три тисячі гривеньУкраїнці мають намір збільшити витрати на новорічні свята на 19% — з 2,5 тисячі гривень у 2009 році до 2970 гривень у нинішньому. Такі результати дослідження споживацьких настроїв європейців консалтингової компанії «Делойт». «Під час опитування більшість із українських споживачів заявили про намір збільшити свої витрати на святкування Нового року. Згідно з даними дослідження, в Україні витрати на новорічні свята зростуть у середньому на 14,8%», — сказано в повідомленні компанії за результатами дослідження.
Із запланованої суми (в середньому 2970 гривень) на подарунки українці планують витратити 1590 гривень, на новорічний стіл — 955 гривень, на розваги ж — тільки 424 гривні. При цьому витрати на подарунки, порівняно з минулим роком, зростуть на 30%, на новорічний стіл — на 9%, а на розваги — на 5%.
Цікаво, що з усіх країн, які взяли участь у дослідженні, Україна показала найвищу динаміку зростання новорічних витрат. Причому близько 30% українців на такі цілі готові навіть позичити.
Подібні настрої — ще в росіян (7,3% зростання витрат). Загалом же тенденція протилежна: європейці на новорічні свята планують витратити в середньому на 2,5% менше, ніж торік.
Утім при цьому варто пам’ятати, що загальна сума запланованих витрат на свята українців (280 євро) залишається меншою, порівняно з європейськими країнами: у Великобританії 750 євро, Ірландії — 1020 євро, Греції — 410 євро, Польщі — 445 євро, Росії — 385 євро...
Таке плановане збільшення витрат на новорічні свята експерти компанії пов’язують із зростанням доходів населення (так відповіли 55% опитаних), бажанням насолоджуватися життям і не думати про кризу (42% опитаних), появою на ринку новинок (26%), а також інфляцією.
Серед найбільш очікуваних українцями подарунків на свята — подорожі (53%), гроші (52%), електроніка для дому (51%). При цьому в європейських країнах перші позиції утримують подарункові сертифікати, книжки, гроші, одяг і взуття.
Проте дарувати українці, як і європейці, планують косметику й парфуми (55%). У трійці планованих подарунків також — шоколадні цукерки (46%) і ювелірні вироби чи годинники (42%).
Нагадаємо, що це вже 13-те дослідження споживацьких настроїв європейців, що традиційно проводиться компанією «Делойт». Під час цього дослідження було опитано 20 655 респондентів із 19 країн Західної та Східної Європи. Україна бере участь у дослідженні втретє.