Телефонний лічильник: ще один непрацюючий закон?
Прийнятий Верховною Радою в першому читанні законопроект, що передбачає скасування плати за вхідні дзвінки при мобільному зв’язку і встановлення в абонентів фіксованого телефонного зв’язку індивідуальних лічильників, продовжує залишатися об’єктом критики з боку операторів зв’язку. Як відомо, нещодавно група телекомунікаційних компаній надіслала листи до Верховної Ради, уряду та інших організацій з проханням не приймати закон у частині заборони плати за вхідні дзвінки, оскільки це може підірвати економічний стан галузі. Вчора ця позиція дістала підтримку з боку керівників ВАТ «Укртелеком», ЗАТ «Утел» і UMC, що влаштували спільну прес- конференцію.
Основним аргументом проти встановлення в кожному помешканні лічильника, на думку операторів зв’язку, є те, що в світовій практиці подібного прецеденту немає — тут Україна може виявитися першопрохідцем. Але й таких лічильників в Україні також немає, їх доведеться розробляти й виготовляти наново. Оскільки цей прилад покликаний не лише фіксувати час розмови, але й розпізнавати дзвінки за видами, це повинна бути комп’ютерна система — вважає голова правління «Укртелекому» Олег Гайдук. Його орієнтовна вартість оцінюється фахівцями в $300, що занадто дорого для більшості українських абонентів. «Прийняття законів у галузі зв’язку вимагає надзвичайно ретельної технічної, технологічної та економічної експертизи. Цей закон не так допомагатиме вирішити соціальні питання, як ускладнюватиме роботу галузі зв’язку», — вважає заступник голови Держкомзв’язку та інформатизації Андрій Омельченко. На думку президента компанії «Утел» Олексія Маринчука, альтернативою лічильникам, що дорого коштують, є застосовуване зараз у мережі цифрове обладнання, котре дозволяє вести точний облік всіх телефонних розмов — сферу його використання й потрібно розширювати. Проте, якщо доводи фахівців не перешкодять прийняттю закону, це не означає, що він скрізь застосовуватиметься: просто, як вважає О.Гайдук, одним непрацюючим законом стане більше...