Телеканали Віктора Пінчука об’єдналися в одну телегрупу StarLightMedia
Сенсація для медіа-ринку, але нічого видатного для суспільства
Телеканали, що перебувають у власності Віктора Пінчука — а це «Новий канал», ICTV, СТБ, М1, М2, а також супутниковий телеканал QTV, об’єдналися під одним брендом StarLightMedia. Про це вчора під час прес-конференції заявили голова Наглядової ради новоутвореної телегрупи Олена Франчук, директор телегрупи (і за сумісництвом генеральний директор телеканалу ICTV) Олександр Богуцький, члени правління StarLightMedia і керівники цих каналів Ірина Лисенко, Володимир Бородянський, Валентин Коваль, а також Андрій Партика, який очолить StarLight Sales — створену в межах медіа-групи структуру, що продаватиме рекламу на каналах StarLightMedia.
Керівництво новоутвореної телегрупи заявляє, що це передусім юридична консолідація, яка означає появу на українському медіа-ринку гравця-лідера і за рейтинговими показниками (серед аудиторії від 14 до 49 років, яка вважається найпривабливішої для рекламодавців, ці канали займають 35%), і за обсягами виробництва власного продукту. Одночасно не виключають також появу в межах StarLightMedia й інших телевізійних каналів.
— Епоха тотальної гегемонії двох каналів вже минула, — сказала Олена Франчук, маючи на увазі, що і «Інтер», і «1+1», які вважалися лідерами українського медіа-ринку, відтепер залишилися позаду телегрупи StarLightMedia.
Таким чином, резюмує керівництво StarLightMedia, ця подія є «новим етапом розвитку телеринку в Україні». Значна для медіа-ринку, ця подія, втім, не є надто суттєвою для телеглядачів. Адже жодних коректив у стратегію каналів внесено не буде. За словами топ-менеджерів, «Новий канал», ICTV, СТБ, М1 продовжуватимуть свою переважно розважальну політику.
— Ми маємо нести світле, якісне, позитивне, — каже Олександр Богуцький, а потім додає: — Одночасно ми мусимо виробляти багато рейтингів, а не тільки розважати аудиторію.
Великі телевізійні боси, що в цілому доволі для них характерно, говорили передусім про ринок, рейтинги та частки. Їхня риторика була по суті звітуванням перед акціонерами новоутвореної телегрупи — Віктором Пінчуком та Оленою Франчук («ми повинні виробляти багато рейтингів!»), які були присутні на представленні StarLightMedia. Тим часом, за згаданими вище 35% аудиторії, що охоплюють канали StarLightMedia, криються 28 мільйонів українців, які дивляться ці канали щоденно, безоглядно їм довіряючи. Адже, за словами Олександра Богуцького, телебачення за рівнем довіри з боку українського суспільства поступається тільки церкві.
Цей «кредит», на жаль, стимулює в медіа-бізнесменів виключно одне прагнення — зняти вершки з цієї довіри у вигляді рейтингів, а відповідно й грошей рекламодавців (саме це значення приховане за словами «дбати про людей, які нас дивляться») і жодним чином не примушує замислитися, як цей рівень довіри можна використати для сприяння розвитку суспільства (навряд чи хтось сперечатиметься, що така потреба існує). Коли ми говоримо про «їдку» філософію споживацтва, то варто розуміти, що тут наше суспільство має гарних вчителів.