Терміново підвищувати якість освіти
Результати міжнародного дослідження PISA для Україні невтішні
Результати міжнародного дослідження PISA, в якому Україна вперше взяла участь 2018 року, свідчать, що реформа «Нова українська школа» — об’єктивна потреба для держави. Про це заявила міністр освіти і науки Ганна НОВОСАД 3 грудня під час презентації Національного та Міжнародного звітів за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018.
Так, результати українських учнів/студентів у PISA-2018 виявилися гірші, а з математики — значно гіршими порівняно із середніми значеннями по країнах Організації економічної співпраці та розвитку — державах, які мають високі стандарти в освіті та інших галузях суспільного життя. Це прослідковується в усіх трьох компетенціях, рівень яких досліджує PISA: читацькій, математичній та природничо-науковій, повідомляє mon.gov.ua.
Згідно з результатами PISA-2018, базового рівня — мінімального, якого наприкінці першого етапу середньої освіти мають досягти учні, — в Україні не досягли:
• з читацької грамотності — 25,9% українських підлітків;
• з математичної — 36%;
• природничо-наукової — 26,4%.
Для порівняння: у країнах ОЕСР базового рівня сформованості читацької грамотності не досягли 22% підлітків, математичної — 23,9%, природничо-наукової — 21%.
У рейтингу референтних країн Україна випередила лише Грузію та Молдову за всіма трьома показниками. А Естонія взагалі увійшла в ТОП-10 країн за рейтингом ОЕСР.
1. Учительська та батьківська підтримка поліпшують результати навчання.
2. Обсяг часу, який відводиться на вивчення предметів, критично малий, а сам час навчання використовується неефективно.
3. Булінг негативно позначається на успішності.
4. Вищий рівень кваліфікації вчителя позитивно впливає на успішність підлітків.
За словами міністра, основними завданнями, які МОН бачить перед собою, є:
• зміна змісту освіти — підготовка стандарту базової і старшої школи з урахуванням результатів PISA;
• системний підхід до підвищення якості підготовки та професійного зростання вчителів (впровадження супервізії, сертифікації, педагогічної інтернатури (наставництва) для молодих вчителів, удосконалення системи підвищення кваліфікації, реформа системи оплати праці);
• боротьба з нерівністю освіти: максимально необхідні зусилля — від інвестицій в обладнання до закриття малокомплектних шкіл з низькою якістю освіти — для кращих результатів у дітей;
• проведення додаткових досліджень, які допоможуть правильно зрозуміти окремі тривожні тенденції, наприклад, чому в хлопців результати значно гірші, ніж у дівчат;
• наступний 2020 — 2021 навчальний рік буде оголошено Роком математики в Україні.
Нагадаємо, PISA (Program for International Student Assessment) — міжнародне дослідження, яке проводиться з 2000 року більш ніж у 80 країнах. Щотри роки дослідження вивчає рівень оволодіння читацькою, математичною та природничо-науковою компетенціями у 15-річних підлітків. PISA оцінює, наскільки учні здатні використовувати здобуті знання, уміння і навички в реальному житті.
Випуск газети №:
№223, (2019)Рубрика
День України